100.000 euro pentru panouri si statii de incarcare prin Electric UP

2887 vizualizări
Descrierea Investiţiei

Fonduri în valoare de 100.000 euro pentru achiziționarea de panouri solare și chargere pentru mașini – ElecricUp propune un ghid pentru firme

Programul ElectriUp este destinat firmelor mici și mijlocii (IMM) care își doresc instalarea de panouri fotovoltaice și stații de încărcare pentru mașini electrice și hibird plug-in. Sunt vizate și firmele care fac parte din domeniul HORECA și pot accesa fonduri nerambursabile de 100.000 euro. ElectriUp a pregătit un ghid pentru beneficiari în care se regăsesc detalii despre condiții de eligibilitate, înscriere și alte aspecte importante. Bugetul total alocat este în valoare de circa 100 de milioane de euro. Programul se va aplica în perioada 2021-2027. Conform Ministerului Economiei, puterea panourilor este cuprinsă între 27 kWp – 100 kWp, iar cea a stațiilor de alimentare de minim 22 kW. Firmele pot solicita un avans de până la 30% din totalul cheltuielilor eligibile. Beneficiarii pachetului de finanțări sunt obligați și să: fie la zi cu plătirea taxelor, impozitelor și amenzilor câtre stat, să dispună de toată documentația pentru accesarea fondurilor și să respecte legislația în vigoare și condițiile regăsite în ghidul propus de ElectricUp. De asemenea, vor avea parte de eligibilitate în cazul în care firmele fac parte din următoarele două categorii:
  1. Microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM). Sunt excluse câteva domenii care pot fi vizualizate în Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene din anexa 1.
  2. Persoane juridice din domeniul HORECA, cu activitate secundară sau principală. Codurile CAEN incluse sunt: 5510 - Hoteluri și alte facilități de cazare similare, 5520 - Facilități de cazare pentru vacanțe și perioadă de scurtă durată, 5530 - Parcuri pentru rulote, campinguri și tabere, 5590 - Alte servicii de cazare, 5610 – Restaurante și alte activități de servicii de alimentație, 5621 - Activități de alimentație (catering) pentru evenimente, 5629 - Alte activități de alimentație, 5630 - Baruri și alte activități de servire a băuturilor, n.c.a., 9329 - Alte activități recreative și distractive n.c.a.
Pe lista cheltuielilor eligibile intră următoarele:
  1. Cheltuieilie utilizate pentru achiziționarea de panouri fotovoltaice care au componentele: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; echipamente conexiuni; structura de montare a sistemului; modul de comunicaţie; contoare inteligente care măsoară cantitatea de energie produsă de sistemul de panouri fotovoltaice; tablou electric curent continuu/curent alternativ.
  2. Instalarea a minim o stație de alimentare pentru mașinile electrice sau electrice hibrid plug-in.
  3. Proiectarea, punerea în funcțiune și obținerea avizelor pentru panouri și stații de încărcare. Valoarea unor astfel de chelutuieli este de 10% din totalul alocat.
  4. Oferirea de consulanță sau servicii de management pentru proiect. Cheltuielile reprezintă 7% din bugetul total.
  5. Realizarea și instalarea panoului, cât și a stației.
  6. 30% din Cheltuielile pentru achiziția acumulatorilor de stocare.
  7. Taxa pe valoare adăugată, TVA, doar dacă este nedeductibilă.
NU sunt considerate eligibile cheltuielile pentru efectuarea branşamentului la reţeaua de energie electrică. Pentru obținerea de astfel de oportunități, firmele trebuie să acceseze toate informațiile publicate pe site-ul energie.gov.ro. Înscrierea pentru proiect se va face în mai multe etape:
  1. Citirea informațiilor despre program oferite pe site-ul www.energie.gov.ro.
  2. Înscrierea și validarea cererilor.
  3. Depunerea prouectelor și evaluarea și dobândirea unui coeficient de performanță (CPP).
  4. Oferirea de informații suplimentare sau lămuriri.
  5. Procesul de analiză și aprobare a proiectelor depuse.
  6. Afișarea listei proiectelor acceptate și a celor respinse pe pagina energie.gov.ro.
  7. Depunerea și rezolvarea contestațiilor.
  8. Publicarea listei finale cu cei declarați eligibili.
  9. Încheierea contractelor pentru a primi fonduri nerambursabile.
  10. Publicarea listei care conține contractele semnate.
  11. Efectuarea plăților pentru cei care îți doresc un avans de 30%.
  12. Desfășurarea proiectelor.
  13. Accesarea sumelor solicitate de beneficiari.
  14. Monitorizarea implementării și durabilității proiectului.
Beneficiarii sunt obligați să completeze corect toate câmpurile de pe site, să încarce proiectul în format. De asemenea, trebuie să încarce simularea proiectului realizată în PVGIS și să semneze în format electronic. sursa imagine: agerpres.ro
Date de Contact
Email:office@inafaceri.ro
Consultant Fonduri

DORESTI O FINANŢARE?

Afla dacă eşti eligibil pentru finanţare la office@inafaceri.ro

CONTACTEAZĂ-NE

(+40) 741 262 060

inAfaceri.ro