„Ia decizii din inimă şi foloseşte-ţi capul pentru a le face să funcţioneze.” – Sir Girad

Mindset Owners
"In Afaceri" iţi oferă participare gratuită la urmatoarea Întalnire de Afaceri organizată de Clubul Mindset Owners în Romania.
Înscrie-te acum!
De interes
Criza sanitară a afectat micile afaceri din România. Cei mai mulți au ajuns să le vândă cu sume mici

Criza sanitară a afectat micile afaceri din România. Cei mai mulți au ajuns să le vândă cu sume mici

Criza sanitară ne-a bulversat pe toate planurile, dovadă că unii au ajuns la capătul puterilor, iar acum își vând afacerile la cheie. Este vorba în general, de restaurante mici, cafenele, camionete cu mancare, ori saloane de înfrumusețare. Și, pentru că sunt multe astfel de oferte, prețurile sunt mici. Extrem de căutate sunt afacerile online, care pot veni la pachet și cu stocuri de marfă, pe lângă firmă și platformă. Ioan Mihăilă a deschis un fast-food în capitală, acum 6 ani. Primii au fost profitabili, însă a venit pandemia, iar vânzările s-au înjumătățit. Lipsa personalului a agravat situația, iar acum își vinde afacerea cu 7000 de euro, practic cu o treime din suma pe care a investit-o. „Se vinde cu totul, inclusiv cu aparatura care este necesară, frigiderul, frigiderul este nou, hota care e în față, spate, tot ce se vede. Aici în spate, camere de supraveghere, chiuveta inox, încă un aparat pe sapte, masa, congealatorul. M-am dus în total la 21 mii de euro. O vând ca e foarte greu cu oamenii, mi-a fost greu o perioadă, am stat vreo 3 luni de zile eu aici, nu am avut personal, și a trebuit să stau eu la muncă”, spune Ioan Mihăilă. Astfel de afaceri la cheie sunt cu miile pe platformele specializate. Cele mai multe sunt din domeniul ospitalității și din industria de înfrumusețare. Prețurile variază între 4000 de euro și câteva zeci de mii de euro, mai ales daca primiți pe lângă firmă, aparatură și chiar sediul. „Cei care vând, vând probabil de nevoie, că nu mai pot să mai funcționeze, cei care cumpără ar trebui să existe o cerere numai că în acest moment nimeni nu vrea să își asume o problemă, să transfere din partea altcuiva o problemă. Greu de resuscitat pentru că ele vedeți că nu sunt vândute pentru că sunt afaceri în creștere, ci sunt afaceri cu probleme”, a explicat președintele Consiliului Național al IMM din România. „La polul opus avem un interes foarte mare pentru afacerile cu energie verde și afacerile din online, pandemia a sabotat într-o oarecare măsură comerțul online din pricina întârzierilor cauzate la importuri, dar cu toate acestea, online-ul ne-a dovedit încă o dată că este un pilon extrem de puternic și important pentru mediul de afaceri”, a declarat Alin Metesan, managerul inafaceri.ro. Al doilea an de pandemie a venit cu provocări și mai mari pentru micii întreprinzători. 59 de mii de afaceri au fost radiate, cu 13 mii mai multe ca în 2020. Sursa: Protv

22 ianuarie

22 ianuarie, 2022

De interes
Comunicat Oficial MIPE - Lansarea Actiunii 4.1.1. la Inceputul Lunii Martie

Comunicat Oficial MIPE - Lansarea Actiunii 4.1.1. la Inceputul Lunii Martie

Startupcafe anunță că Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a dat vineri un comunicat oficial in care a confirmat informațiile publicate anterior de StartupCafe.ro, privind termenul de lansare a apelului de proiecte in cadrul Acțiunii 4.1.1 - POC, cu fonduri de maximum 1 milion euro pe proiect pentru firmele care vor să facă investiții. Redăm mai jos comunicatul MIPE: Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu, a avut astăzi o întâlnire de lucru cu președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, Florin Jianu. Au mai participat atât alți reprezentanți ai mediului de afaceri, cât și echipa tehnică din cadrul MIPE. Discuțiile au vizat finanțările ce pot fi accesate de IMM-uri și organizații patronale, în cadrul programelor implementate în perioada de programare 2014-2020, cât și în viitoarea perioadă, 2021-2027. În context, s-a discutat despre lansarea apelului de proiecte aferent măsurii 4.1.1. „Investiții în activități productive” în cadrul Programului Operațional Competitivitate. Oficialii MIPE au arătat că schema de ajutor de stat a fost transmisă Consiliului Concurenței, pentru aviz și, în paralel, a fost încărcată în Platforma de comunicare DG Competition cu autoritățile de concurență din statele membre. Conform prevederilor europene, Comisia Europeană are un termen de 30 de zile pentru analiză și transmiterea răspunsului. Echipa MIPE estimează că ghidul consolidat în urma comentariilor primite în timpul consultării publice va fi publicat pe site-ul MIPE în prima jumătate a lunii februarie. Ghidul final va fi aprobat însă și publicat după primirea avizului de la Comisia Europeană și publicarea schemei de ajutor de stat în Monitorul Oficial. Termenul estimativ de lansare este începutul lunii martie. De asemenea, reprezentanții mediului de afaceri au fost interesați de sprijinirea IMM-urilor pentru dezvoltarea competențelor digitale ale angajaților, prin Programul Operațional Capital Uman. În prezent, MIPE pregătește majorarea sumei alocate pentru acest apel, de la 20 milioane la 20,6 milioane euro. Astfel, vor putea fi finanțate primele 22 proiecte selectate în urma evaluării. S-a mai discutat despre lansarea unor noi apeluri și situația negocierii viitoarelor programelor operaționale, precum și implicarea partenerilor sociali în implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență pentru a asigura susținerea mediului de afaceri în România. Reprezentanții MIPE și-au exprimat disponibilitatea în conturarea celor mai viabile intervenții pentru sectorul economic privat, pentru a maximiza gradul de absorbție a fondurilor europene, cu asigurarea transparenței întregului proces. Consultarea publică pentru propunerea de ghid s-a finalizatAcțiunea 4.1.1 din cadrul Programului Operațional Competitivitate (POC) ar trebui să înlocuiască fosta Măsură 3 - granturi de investiții pentru IMM-uri, anulată de guvern. În 21 decembrie 2021, MIPE a scos în consultare publică un al doilea proiect de ghid al solicitantului pentru Acțiunea 4.1.1 - POC. perioada de consultare s-a terminat pe 4 ianuarie 2022, iar acum potențialii aplicanți așteaptă ghidul final și deschiderea apelului de proiecte. Așa cum arată acum propunerea oficială de ghid, apelul va fi deschis timp de 5 zile calendaristice - atât vor avea solictanții la dispoziție să-și depună proiectele în sistemul electronic. Solicitanții vor aplica în aplicația IMM RECOVER (portalul de granturi IMM adminstrat de STS și Ministerul Economiei). Ulterior, pentru contractare aplicantul selectat la finanțare va primi de la MIPE solicitarea de a încărca în platforma electronică MySMIS proiectul și toate documentele pe baza cărora s-a făcut evaluarea în platforma IMM RECOVER. Practic, se va lucra pe ambele platforme - portaul de granturi IMM și sistemul MySMIS-2014, de gestionare a fondurilor europene, conform proiectului de ghid. Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060

28 ianuarie

28 ianuarie, 2022

De interes
Aplicație pentru scrierea proiectelor POC 4.1.1 (noua măsură 3) – lansată de Smis

Aplicație pentru scrierea proiectelor POC 4.1.1 (noua măsură 3) – lansată de Smis

Antreprenorii pot depune începând cu luna noiembrie proiecte prin care vor obține finanțare de până la 1.000.000 euro. Aceasta este linia de finanțare care ar trebui să înlocuiască Măsura 3 a schemei de ajutoare de stat COVID pentru IMM-uri. Experții Smis au dezvoltat o soluție completă deopotrivă antreprenorilor și firmelor de consultanță pentru verificarea eligibilității, scrierea proiectului și depunerea acestuia în cadrul Acțiunii 4.1.1 „Investiții în activități productive”. Smis este un start-up românesc născut din nevoia de a facilita accesul antreprenorilor la finanțări nerambursabile, cât și din nevoia acestora de a fi îndrumați în elaborarea unui proiect și implementarea lui. În luna aprilie, echipa Smis a lansat M2Manager, prima aplicație din România care facilita implementarea unui program cu finanțare europeană (Măsura 2) utilizată în prezent de peste 3.100 de beneficiari, iar în luna iunie avea loc lansarea aplicației HORECAmanager, care a ajutat peste 700 de beneficiari să aplice în cadrul schemei Horeca. Acum, Smis vine în ajutorul antreprenorilor cu trei noi aplicații dezvoltate în parteneriat cu Termene.ro. Pentru prima dată, antreprenorii au acces la o suită de aplicații: POCStatus, POCSketch și POCManager, care formează o platformă completă pentru verificarea eligibilității firmei în cadrul Acțiunii 4.1.1 „Investiții în activități productive”, pentru elaborarea proiectului și depunerea lui, precum și pentru implementarea acestuia. Obiectivul schemei de ajutor de stat îl reprezintă susținerea IMM-urilor în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-9, prin acordarea de ajutoare celor care se confruntă cu un deficit sau chiar cu indisponibilitatea lichidităților. Prin prezenta schemă de ajutor, potențialii beneficiari au oportunitatea de a accesa o finanțare nerambursabilă de până la 1.000.000 euro, dar aceștia trebuie să aibă în vedere faptul că au la dispoziție 30 de zile de la momentul lansării ghidului final pentru a elabora proiectul și pentru a pregăti documentele necesare. Proiectele vor fi contractate după principiul „primul venit, primul servit”. Pentru a avea șanse la finanțare, expertii Smis recomandă antreprenorilor: Să obțină rapid ofertele de preț pentru cheltuielile ce urmează a fi bugetate (2 oferte pentru ficare achiziție);Să pregătească documentele companiei (CUI, act constitutiv, bilanțurile 2019-2020 și CV-ul managerului de proiect);După caz, să pregătească documentele, în conformitate cu ghidul solicitantului (dacă proiectul implică achiziția sau construirea unui spațiu de producție/servicii: SF, PT, DALI, CU, CC, AVC, ANEVAR etc). Le recomandăm antreprenorilor să înceapă scrierea proiectului din timp. Scrierea proiectului prin aplicația POCScketch este gratuită. Achiziția licenței de utilizare se face numai după afișarea ghidului final și după adaptarea aplicației de scriere la ghidul final. Cum funcționează platforma dezvoltată de Smis?Verifici 100% gratuit prin POCStatus dacă firma ta este eligibilă și analizezi raportul oferit exclusiv de echipa SMIS. Până în momentul actual, a fost interogat statusul eligibilității a peste 7.700 de companii. Dacă firma ta este eligibilă, poți începe imediat să scrii proiectul cu ajutorul POCSketch. Grație parteneriatului cu Termene.ro, completăm automat informațiile despre compania ta și poți edita cu ușurință informațiile predefinite. Echipa Smis a structurat aplicația pentru ca totul să fie intuitiv. Pornești de la primul pas și noi te asigurăm că nu omiți nimic. Informațiile introduse în aplicația POCSketch sunt intuitive, centralizate și defalcate pe categorii de cost, respectând toate variabilele și limitările din ghid. Astfel, oricare ar fi forma documentelor finale și modalitatea/platforma de aplicare, platforma va genera automat: planul de afaceri;bugetul proiectului în formatul solicitat;calculul indicatorilor financiari;calculul indicatorilor de sustenabilitate;calculul indicatorilor de mediu;toate declarațiile în conformitate cu GS (aproximativ 9-11 documente). Dashboard-ul nostru îți prezintă în timp real punctajul obținut, valoarea totală a proiectului, valoarea ajutorului nerambursabil, precum și valoarea cofinanțării. Vezi cât timp mai ai până la deschiderea sistemului MySMIS (sau granturi.imm) și cât timp ai la dispoziție pentru depunerea proiectului. Totodată, antreprenorii au acces la tutoriale complete pentru aplicare. După faza de aplicare, POCManager vine în ajutorul beneficiarilor de finanțare în faza de implementare. ”Prin această platformă, dorim să livrăm un produs complet pentru a facilita accesul antreprenorilor la finanțări cu costuri minime. Contul Smis va permite, începând cu luna decembrie a acestui an, accesul la toate liniile de finanțări nerambursabile. Platforma creează un profil al companiei și îl intersectează cu toate finanțările existente și viitoare. În acest mod, orice antreprenor va ști în timp real care sunt finanțările pentru care este eligibil, fără a mai fi nevoie să citească zeci de ghiduri/proceduri și să piardă mai multe ore zilnic pentru a identifica aceste finanțări. De asemenea, vom oferi soluții inovatoare de scriere proiecte și implementare, precum M2Manager, HORECAManager, și mai nou cele trei aplicații POC”, a menționat Sorina Picioruș, manager de proiect SMIS.

27 octombrie

27 octombrie, 2021

De interes
Start-UP Nation III - 200.000RON nerambursabili in 2022!

Start-UP Nation III - 200.000RON nerambursabili in 2022!

Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a declarat, vineri(7 ianuarie), la Brașov, că își „dorește” să „dea drumul” în anul 2022 celor 12 programe de finanțare pentru antreprenori, prevăzute în bugetul de stat, inclusiv Start-Up Nation pentru tineri, în condițiile în care acest program are alocate doar credite de angajament, nu și bani pentru plăți, cel puțin momentan. Noul guvern a anuntat ca urmeaza sa demareze a 3-a editie a programului START-UP NATION in 2022, valoarea finantarii fiind de 200.000 RON nerambursabili. Măsura va fi structurată în componente de finanțare Start-up Nation – ediția a 3-a - finanțarea a 10.000 de proiecte cu o sumă de 200.000 lei pe proiect” din alocarea bugetară pe anul 2022 de 520.03 milioane de lei, rezultă că suma bugetată ajunge pentru 2600 de societăţi, practic de 4 ori mai puţin” - spune CNIPMMR, marți, 15 februarie. Grila de evaluare si criteriile de eligibilitate propuse:Introducerea obligativității achiziției unui pachet digital care să conțină minim site de prezentare a activității, un soft de gestiune a datelor și semnatură electronică (maxim eligibil 25.000 lei);Eliminarea diferențelor de punctaj dintre București, Ilfov, Cluj și restul județelor pentru o abordare unitară a programului la nivel national;Acordarea de punctaj suplimentar componenței de contribuție proprie;Acordarea de punctaj suplimentar proiectelor cu componență de inovare socială (planurile de afaceri care rezolvă una sau mai multe din problemele sociale ale comunității unde se implementează proiectul);Acordarea de punctaj suplimentar aplicanților care s-au întors din diaspora pentru a deschide o întreprindere prin intermediul programului “Start-up Tech Nation”;Renunțarea la departajare în funcție de numărul de locuri de muncă dar păstrarea obligativității creării a minim unui nou loc de muncă;Acordarea de punctaj suplimentar asociaților/acționarilor care nu au mai avut calitatea de asociat/acționar în altă întreprindere până la înființarea societății cu care aplică;Eligibilitatea societăților înființate începând cu data de 1 ianuarie 2020;Locurile de muncă create prin program vor putea fi ocupate de angajați care nu au mai avut raporturi de muncă în ultimele 6 luni;Introducerea restricției de înstrăinare a mai mult de 49% din părțile sociale/acțiuni pe perioada de implementare și monitorizare a programului. Pentru consultanță GRATUITĂ înscrie-te aici. Descarcă aici oferta de colaborare.

15 ianuarie

15 ianuarie, 2022

De interes
Comunicat de Presa - Fonduri Europene

Comunicat de Presa - Fonduri Europene

InAfaceri.ro - Cel mai mare Centru de Afaceri online din Romania, iti ofera spatiu publicitar pentru publicarea comunicatelor de presa necesare in cadrul proiectelor finantate prin fonduri europene. SUPER OFERTA "Comunicat de presa lansare proiect european" - 399 RONFormat: imagine+text+logoLink: Dofollow catre web site-ul companieiAfisare : Aplicatie Web + Aplicatie(IOS/Android)Notificari in Aplicatie catre toti utilizatorii "Pachet VIP promovare afacere" - BONUSListare permanenta in sectiunea "Promovare Afaceri"30 zile Promovare in prima paginaPromovare Grup FacebookPromovare LinkedinNotificari in Aplicatie catre toti utilizatorii În conformitate cu art. 6.12. din Procedura de implementare a măsurii "Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor", toate proiectele cu valoarea grantului mai mare de 10.000 euro sunt obligate să realizeze cel puțin un Anunț/Comunicat de presă privind începerea și finalizarea proiectului din procedura de implementare a măsurii 2, instituită prin OUG nr 130/2020. Descarca AICI modelul de comunicat de presa Conținutul și elemente grafice pentru identitatea vizuală cerute de regulamente, la publicarea anunțurilor/comunicatelor de presă, vor fi furnizate de client. Pentru publicarea de anunțuri/comunicate pe inafaceri.ro, se poate trimite solicitare la office@inafaceri.ro

07 ianuarie

07 ianuarie, 2021

De interes
MEFI, soft CRM pentru IMM-urile din România

MEFI, soft CRM pentru IMM-urile din România

Cu platforma în cloud de tip CRM MEFI, poți gestiona și automatiza, într-un singur loc, cât mai multe activități și proceduri din cadrul firmei. Platforma MEFI, te ajută să elimini din companie risipa de: bani, timp și resurse. Îți permite obținerea unui flux de lucru mai rapid, mai ieftin, mai facil și mai sigur, cu scopul de a deveni cât mai competitiv pe piață. Întrucât știm cât este de dificilă gestionarea unui business, platforma noastră își propune: să simplifice managementul companiilor, să asigure un control mai mare al activităților, să reducă timpul și costurile fixe de zi cu zi, să îmbunătățească calitatea muncii, etc. Datorită experienței acumulate cu antreprenorii din România, am dezvoltat platforma după cerințele IMM-urilor și a know-how-ului românesc, MEFI, este deja una dintre cele mai competitive și sigure soluții de tip CRM și ERP în cloud de pe piața din România. MEFI, soft CRM, oferă, de asemenea, o serie de instrumente pentru a genera diverse rapoarte care vor transforma procesul de analiză a datelor și cel de gestionare a firmei în acțiuni simple și intuitive. Platforma MEFI, oferă într-un singur abonament, mai multe module integrate între ele pentru a gestiona întreaga firmă: Clienți potențiali: singură bază de date segmentabilă, a tuturor contactelor, istoricul fiecărei acțiuni întreprinse, lista activităților și a programărilor care urmează să fie efectuate, monitorizarea oportunităților de vânzare, a ofertelor și a comenzilor.Ofertare: cu acest modul poți realiza ușor și rapid oferte de preț într-un mod profesional. Ai posibilitatea de a le trimite prin mail și/sau SMS, iar platforma să facă revenirile în mod automat pentru a crește vânzările.Gestionare clienți: o singură bază de date centrală a tuturor contactelor, istoricul acțiunilor întreprinse, lista activităților și a întâlnirilor care urmează să fie efectuate, monitorizarea oportunităților de vânzare, a ofertelor, a facturilor, a încasărilor, a contractelor și a proiectelor.Contracte: acest modul îți permite să completezi și să trimiți un contract fără erori în mai puțin de un minut. Pentru acrește productivitatea echipei, nu mai ești nevoit să faci copy-paste din mai multe documente Word sau Excel.Facturare: modulul de facturare din MEFI este serviciul necesar pentru emiterea, trimiterea, arhivarea și gestionarea facturilor în conformitate cu legislația actuală. Emite facturi și verifică plățile direct de pe smartphone.Proiecte: MEFI CRM organizează toate fișierele necesare fiecărui proiect – făcând mai clare termenul de livrare, echipa implicată și datele financiare. De asemenea, va fi mai ușor să arhivezi întregul conținut pentru a-l găsi în viitor. Cu ajutorul unui soft CRM, luxurile de lucru pot fi automatizate și optimizate, pentru a economisi timp și a preveni eroarea umană.Sarcini: cu modulul de sarcini prezent pe platforma MEFI, soft CRM, poți delega, gestiona ,coordona și automatiza activitățile din firmă: poți crea, planifica și delega sarcini membrilor echipei.Costuri: modulul de gestionare a costurilor din platforma MEFI, este soluția ideală pentru a ajuta companiile și angajații să îmbunătățească controlul asupra cheltuielilor și să găsească noi oportunități de economisire.Asistență: modulul de asistență, crește performanța echipei în furnizarea serviciului de relații cu clienții, ușurează comunicarea într-un mod profesional și te ajută să gestionezi problemele întâmpinate de partenerii tăi. Permite identificarea facilă a solicitărilor de asistență și procesarea rapidă a acestora.My account: pentru clienți, este un modul foarte util ce permite partenerilor tăi comerciali să acceseze direct informațiile de care au nevoie într-un spațiul virtual dedicat lor. Mai mult, în această pagină web personală, clienții tăi vor putea interacționa cu compania ta într-un cadru profesional, la orice oră. Modulele enumerate mai sus fiind doar o parte din cele pe care le pune la dispoziție softul CRM, MEFI. Pentru a vedea ce poate face si care este oferta de preț CRM pusă la dispoziție de către cei de la Mefi.ro poți accesa chiar acum link-ul de mai jos si iți poți configura pachetul în funcție de nevoile tale. Accesează configuratorul de preț Din experiența acumulată, platforma MEFI nu reușește să aducă rezultate companiilor ce au ca domeniu de activitate comerțul cu amănuntul și nici în cadrul celor din domeniul HoReCa (respectiv: restaurante, baruri, hoteluri, catering, cofetării, etc.) Implementează o singură platformă pentru a îmbunătăți fluxul de lucru și permite staff-ului tău să lucreze împreună mult mai eficient și organizat pentru a menține o relație cât mai bună cu clienții tăi. www.mefi.ro

27 octombrie

27 octombrie, 2021

Oficial: Măsura 4.1.1 se lansează în curând

Oficial: Măsura 4.1.1 se lansează în curând

Vineri 13 Mai, Marcel Ioan Boloș, Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a declarat urmatoarele pe pagina personală de Facebook: "Astăzi, împreună cu echipa #POC la Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene, Măsura 4.1.1 devine realitate cu o alocare de 412 milioane euro! Am primit peste 120 de mesaje pe emailul personal și pe paginile de Facebook din partea antreprenorilor români care, afectați de #pandemie, au nevoie ca de aer de sprijin prin finanțări europene. Mă refer la „faimoasa” Măsura 4.1.1 pentru investiții în activități productive. Am evitat însă până acum să ofer informații publice în mod oficial, deși v-am asigurat încă din perioada de preluare interimară a mandatului la #MIPE că lucrez împreună cu echipa #POC la acest aspect, în paralel cu acordarea de microgranturi și granturi pentru capital de lucru destinat activităților agroalimentare - măsură agreată deja și cu #ComisiaEuropeană. Măsura 4.1.1, pentru care am propus o alocare aproximativă de 412 milioane de euro, va fi publicată în consultare publică în intervalul 2-12 iunie, urmând ca Apelul să fie lansat cel mai târziu la începutul lunii Iulie 2022. Depunerea proiectelor se va face timp de 15 zile iar finalizarea contractării este prevăzută pentru mijlocul lunii octombrie 2022. Cele aproximativ 412 milioane de euro sunt alocate astfel: Granturi între 50.000 și 200.000 de euro pentru susținerea activităților din domeniul sănătate, învățământ și servicii pentru populație cum ar fi cele de înfrumusețare, coafor etc.Granturi între 200.000 și 1 milion de euro pentru activitățile economice din domeniul producției, construcții, transport și depozitare, hoteluri și restaurante, reparații auto/moto etc. La începutul săptămânii următoare #MIPE va publica o informare mai detaliată privind această măsură solicitată de mediul de afaceri. Tot în cursul săptămânii următoare vor fi detaliate informațiile privind finanțarea investițiilor pentru eficientizarea energetică propuse pentru IMM- uri, în valoare de aproximativ 300 milioane de euro", a declarat ministrul. Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060

13 mai

13 mai, 2022

Depunerea proiectelor pe HG807 incepe pe 15 Iunie - Stimularea Investițiilor cu Impact Major în Economie

Depunerea proiectelor pe HG807 incepe pe 15 Iunie - Stimularea Investițiilor cu Impact Major în Economie

În perioada 15 iunie - 26 iulie 2022, inclusiv, se pot depune Cererile de acord pentru finanțare în baza H.G. 807/2014 pentru instituirea unor scheme de ajutor de stat având ca obiectiv stimularea investițiilor cu impact major în economie. Conform Ministerului Finanțelor, având în vedere faptul că în prezent mai sunt în analiză 29 de cereri de acord pentru finanțare, depuse până la data de 03.02.2022 și ca urmare nu se poate stabili cu exactitate valoarea bugetului rămas din valoarea bugetului total al schemei de ajutor de stat, se stabilește pentru această sesiune un buget în valoare de 700 milioane lei. Investițiile mai mari de 1 milion euro vor fi direcționate către 92 domenii de activitate, precum industria prelucrătoare, construcții, HORECA, informații și comunicații, sănătate și asistență socială. Nivelul de finanțare prin intermediul schemei de ajutor de stat se stabilește în funcție de mărimea proiectului de investiții și regiunea geografică. Prin grila de punctaj propusă, sunt încurajate investițiile în zonele cele mai slab dezvoltate ale României. În funcție de proiectele depuse și rezultatele analizei acestora, bugetul sesiunii va fi majorat până la atingerea bugetului total al schemei de ajutor de stat în valoare de 6.380 milioane lei, odată cu aprobarea rectificării bugetului de stat aferent anului 2022, din care vor fi deduse sumele angajate deja prin acordurile pentru finanțare emise până la acea dată. Cererile de acord pentru finanțare se pot depune la Registratura Generală a Ministerului Finanțelor, Bd. Libertății nr.16, sector 5, București, menţionându-se pe plic: „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr.807/2014”. Pentru mai multe informații puteți consulta rubrica noastră de finanțări. Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060 Sursa: fonduri-structurale.ro

03 mai

03 mai, 2022

ALFI KIDDO – magazin online cu articole vestimentare pentru copii își caută noul proprietar

ALFI KIDDO – magazin online cu articole vestimentare pentru copii își caută noul proprietar

Căutam un nou proprietar pentru ALFI KIDDO – magazin online cu articole vestimentare pentru copii cu vârste cuprinse între 0-14 ani. Proiectul a început acum un an de zile din pasiunea pentru shopping și din dorința de a aduce pe piața de profil articole vestimentare calitative, vesele și cu personalitate. Ne despărțim de proiectul nostru de suflet pentru a-i da șansa să se dezvolte la adevăratul potențial. Căutăm o persoană cu experiență în domeniul fashion care are cunoștințele și flerul necesar pentru a scala business-ul. Noi suntem în punctul în care timpul nu ne permite să-i acordăm atenția necesară pentru a continua să facem lucruri frumoase și să ducem povestea mai departe. Magazinul este pregătit să înceapă să producă, nu este nevoie decât de un management strategic, investiție de timp și un strop de pasiune și determinare. Site-ul este funcțional 100% pe platforma goMag, o platformă intuitivă, ușor de gestionat chiar și de o persoană care nu deține cunoștinte tehnice de specialitate în domeniul It. Nu ai nevoie de mentenanță sau de un departament tehnic care să iți administreze magazinul. Comenzile sunt gestionate direct în platformă, ai posibilitatea de a-ți personaliza constant magazinul și procesul de adăugare de produse noi este simplu și rapid. Mai mult decât atât, beneficiezi de suport permanent. Brandul este înregistrat la OSIM și suntem unici distribuitori în România pentru brandul comercializat: PANCO – hăinuțe pentru copii cu vârste intre 0-14 din bumbac de calitate. Pentru cei cu viziune și dorință de dezvoltare continuă, există și posibilitatea de francizare a business-ului dar și oportunitatea de a deschide magazine fizice. Prin urmare, afacerea are nevoie de un nou proprietar care poate să realizeze din acest business un nume care să conteze și o prezență puternică în piață. Societatea nu are datorii, documentele financiar-contabile sunt la zi și asigurăm sprijin în procesul de transfer pentru a ne asigura de acuratețea datelor transmise. Predăm inclusiv datele de contact ale furnizorului principal. Cu peste 70.000 de eur investiți până acum și un stoc fizic de 29.000 eur, vindem complet afacerea la prețul de doar 28.000 eur: societate, magazin online activ și funcțional, stoc existent, conturi Social Media, conturi de publicitate active cu istoric (investiții lunare în promovare de aprox 1000 de eur), cont activ în emagMarketplace (produsele sunt listate). Un magazin online are nevoie de cel puțin un an de zile pentru a genera profit. Predăm afacerea exact în momentul în care este pregătită pentru a trece la nivelul următor. Link-uri:Magazin onlineFacebookInstagramemagMarketplace Date de contact: Mustata Flavia - 0749059060 sau prin email la mustataflavia@gmail.com

13 aprilie

13 aprilie, 2022

Domenii Eligibile și Grilă de Punctaj propuse la HG 807 - 1 Milion Euro

Domenii Eligibile și Grilă de Punctaj propuse la HG 807 - 1 Milion Euro

Startupcafe anunță că Guvernul va modifica din nou schema de ajutoare de stat pentru firmele care fac investiții noi de cel puțin 4,5 milioane de lei (1 milion de euro la cursul de la momentul înființării schemei) în România, prin HG 807/2014, două dintre schimbări fiind o nouă listă de domenii eligibile la finanțare și o nouă grilă de punctaj, conform unei propuneri de la Ministerul Finanțelor. Guvernanții abia au revizuit, în martie 2022, ghidul solicitantului pentru ajutoarele de stat pe HG 807/2014, iar marți, 12 aprilie 2022, Ministerul Finanțelor vine cu un nou proiect de HG de modificare a schemei. Prin modificările propuse acum, investițiile mai mari de 1 milion euro vor fi direcționate către 92 domenii de activitate, precum: industria prelucrătoare, construcții, HORECA, informații și comunicații, sănătate și asistență socială - spune MF. Practic, se introduce o listă de domenii eligibile la finanțare, care să înlocuiască lista de domenii excluse de la finanțare. Pe noua listă de domenii eligibile propusă acum putem găsi, de exemplu, Fabricarea vinurilor din struguri, activitate exclusă în forma aflată în vigoare. „Scopul modificărilor este de a eficientiza direcționarea fondurilor publice către sectoarele care vor genera proiecte de investiții majore” - mai spun cei de la Finanțe. Nivelul de finanțare prin intermediul schemei de ajutor de stat se stabilește în funcție de mărimea proiectului de investiții și regiunea geografică. De asemenea, Ministerul Finanțelor propune o nouă grilă de punctaj, prin care susține că „sunt încurajate investițiile în zonele cele mai slab dezvoltate ale României”. Durata sesiunilor de depunere a cererilor de acord pentru finanțare va fi de 30 zile lucrătoare, pentru a permite participarea unui număr cât mai mare de operatori economici, iar deschiderea sesiunilor de depunere va fi comunicată cu cel puțin 30 de zile lucrătoare înainte. Ajutoarele de stat pentru investiții majore în economie - bugetul disponibilIntrodusă în anul 2014, schema de ajutoare de stat pentru investiții majore în economie a fost modificată de mai multe ori până acum. Schema este inclusă în Programul „Ajutoare de stat pentru finanțarea proiectelor pentru investiții” din cadrul bugetului Ministerului Finanțelor - Acțiuni generale. Bugetul maxim al schemei este de 6,38 miliardelei, respectiv echivalentul a aproximativ 1,45 miliarde euro, cu posibilitatea suplimentării, astfel: credite de angajament pentru emiterea de acorduri pentru finațare pentru perioada 2014-2023;credite bugetare pentru plata ajutorului de stat aprobat în baza acordurilor pentru finanțare emise, pentru perioada 2015 - 2028. Bugetul anual mediu al schemei este de 638 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 145 milioane euro, astfel cum va fi stabilit prin legile bugetare anuale. Până în prezent, din bugetul total alocat schemei au mai rămas de angajat, în perioada martie 2022 – 31.12.2023, 1,8 miliarde lei, sumă care nu poate fi majorată, deoarece s-ar încălca prevederile Regulamentului 651/2014. În momentul de față se află în analiză un număr mare de cereri de acord pentru finanțare prin care se solicită un ajutor de stat în valoare de peste 1,4 miliarde lei. Perioada de derulare a schemei este 2014-2023 pentru emiterea de acorduri pentru finanţare, respectiv 2015-2028 pentru plata ajutorului de stat. Ajutorul de stat se acordă întreprinderilor care realizează o investiție inițială cu o valoare totală, fără T.V.A., de minimum 4,5 milioane lei, respectiv echivalentul a aproximativ 1 milion euro. Conform reviziei a șasea a ghidului solicitantului, ajutoarele de stat au valori maxime de 22,5 milioane de euro până la 45 milioane de euro pentru o companie care face o investiție nouă, în funcție de județul de implementare. De asemenea, intensitatea sprijinului variază de la maximum 30% la maximum 60% din investiție. Consultă proiectul de HG, cu noua listă de domenii eligibile și grila de punctaj propuse Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060

12 aprilie

12 aprilie, 2022

Consultări ale MAT, pentru programele Start-up Nation, „Fabricat în România” și celui destinat Comerțului și Serviciilor

Consultări ale MAT, pentru programele Start-up Nation, „Fabricat în România” și celui destinat Comerțului și Serviciilor

În zilele de 4 și 5 aprilie a.c. a avut loc la sediul Ministerului Antreprenoriatului si Turismului (MAT) o serie de întâlniri de lucru, în vederea definitivării procedurilor de implementare ale ediției a treia Start-Up Nation, programului de microindustrializare „Fabricat în România” și programului dedicat activităților de comerț și servicii. „Mulțumim pentru implicarea reprezentanților mediului asociativ din domeniul consultanței, a membrilor Consiliului Consultativ pentru Dezvoltarea IMM (CCDIMM), parteneri ai ministerului în stabilirea cadrului de desfășurare al măsurilor de sprijin dedicate antreprenoriatului autohton, aplicanților și societăților interesate care au răspuns solicitărilor noastre de a trimite propuneri. Datorită parteneriatului public-privat solid, cea de-a treia ediție a Start-Up Nation va fi lansată cel mai devreme la sfârșitul acestei luni și cel târziu în prima jumătate a lunii mai, într-o formulă care să corespundă nevoilor reale ale antreprenorilor. Ulterior, în cel mai scurt timp posibil, vor fi disponibile și programul de microindustrializare și cel destinat comerțului și serviciilor”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului. În cadrul primei întâlniri, organizată pe data de 4 aprilie a.c., secretarul de stat Florin Sergiu Dobrescu a participat la consultări cu reprezentanții structurilor reprezentative non-guvernamentale din domeniul consultanței, respectiv Asociația Consultanților din România pentru Accesarea Fondurilor Europene și Asociația Consultanților în Management din România, în prezența echipei tehnice de implementare a programelor de finanțare. Dată fiind experiența tuturor celor prezenți la întâlnire în domeniul surselor de finanțare și al implementării măsurilor de sprijin dedicate mediului de afaceri, evenimentul a avut un mod aplicat de desfășurare, fiind parcurse toate etapele procedurale de implementare celor trei scheme de ajutor ce urmează a fi lansate în perioada următoare. Dintre propunerile venite din partea experților consultanți amintim necesitatea unei perioade suficiente de analiză a procedurilor finale înainte de lansarea propriu-zisă a programelor, majorarea plafoanelor acordate sub formă de sumă forfetară, micșorarea pragurilor de investiție în echipamente și utilaje, majorarea pragului de cofinanțare, definirea mai clară a componentelor de inovare (cercetare științifică și brevete de invenție), precum și a componentei de dezvoltare durabilă, majorarea plafonului aferent cheltuielilor de consultanță, concomitent cu obligația de a consilia aplicantul și în perioada de implementare, nu doar în scrierea formularului de înscriere. Toate propunerile primite au fost centralizate în vederea dezbaterii și avizării în cadrul Consiliului Consultativ pentru Dezvoltarea IMM (CCDIMM), ședință care a avut loc pe 5 aprilie a.c. și deschisă de Constantin Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului. Conform prevederilor Legii 346/2004, au fost prezente structuri non-guvernamentale reprezentative, implicate în sprijinirea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii. Discuțiile au cuprins toate aspectele tehnice ce urmează a fi îmbunătățite și inserate în documentele finale, acestea urmând a fi postate pe pagina web instituțională după inserarea ultimelor modificări. Precizăm că premergător organizării CCDIMM, personalul specializat aferent Direcției Generale Antreprenoriat și Programe de Finanțare, împreună cu reprezentanți ai Agențiilor pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului, implicați în gestionarea schemelor de ajutor, au avut o întâlnire separată în care au fost stabilite toate caracteristicile tehnice ce urmează a fi dezvoltate în vederea creării întregului sistem de implementare ce urmează a fi dezvoltat. Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060

06 aprilie

06 aprilie, 2022

Anunt Incepere Proiect Grant Pentru Capital de Lucru

Anunt Incepere Proiect Grant Pentru Capital de Lucru

SC CLUB SOUND SRL anunta lansarea proiectul cu titlul „CLUB SOUND” proiect nr RUE 19712 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020. Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/AIMMAIPE , respectiv 21/03/2022 Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea activitatii SC CLUB SOUND SRL Proiectul are printre principalele rezultate, următoarele: -menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni, -menținerea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor Valoarea proiectului este de 375030.008 lei (valoarea totala) din care : 326113.05 lei grant si 48916.9575 lei cofinanțare. Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020 IMPUTERNICIT: CRISTINA-MARINELA GEAMBASU TELEFON: 0766761669 EMAIL: MGMPROFIN@GMAIL.COM

05 aprilie

05 aprilie, 2022

Programul de Digitalizare - În curând va fi publicat Ghidul în Consultare publică

Programul de Digitalizare - În curând va fi publicat Ghidul în Consultare publică

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Marcel Boloș, a făcut declarații săptămâna trecută, în cadrul unui eveniment organizat de cursdeguvernare.ro, cu privire la investițiile în domeniul digitalizării prin PNRR. Pentru mediul de afaceri, ministrul a declarat că există bugetat „ca un număr de 5.400 de IMM-uri să beneficieze de investiții în zona digitală atât pe palierul competențelor și investițiilor în digitalizarea de bază, cât și așa zisele procese de digitalizare inovative”. Bugetul este, conform ministrului, de peste 500 de milioane de euro. În domeniile educație și sănătate, ministrul a amintit câteva dintre proiecte, precum telemedicină pentru 200.000 de comunități și laboratoare de informatică pentru școli. Proiectele în aceste domenii au un buget alocat de peste 800 de milioane de euro prin PNRR, a completat ministrul. Acesta a menționat și cărțile de identitate electronice, cu „peste 4.5 milioane de cetățeni prevăzuți a fi beneficiari”. În ceea ce privește dezvoltarea competențelor digitale în IMM-uri, ministrul a declarat faptul că sunt alocate resurse, iar „în curând va fi publicat, pentru consultare publică, ghidul solicitantului și avem un target de 2.000 de IMM-uri care vor fi beneficiare ale acestui program de educație digitală, competențe digitale”. De asemenea, referitor la investițiile în IMM-urile non-IT, ministrul a amintit două tipuri de investiții, pentru 5.429 de companii, respectiv competențe digitale de bază și automatizare-robotizare, în valoare de peste 500 de milioane de euro. Vor fi alocate fonduri pentru „partea de software, servere, licențe de operare și tot ce înseamnă tehnologiile adecvate cloud-ului”, care depășesc 300 de milioane de euro, a completat acesta. Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060 Sursa: fonduri-structurale.ro

23 februarie

23 februarie, 2022

OFICIAL: A fost publicat ghidul consolidat pentru POC 4.1.1

OFICIAL: A fost publicat ghidul consolidat pentru POC 4.1.1

Astăzi, 18 februarie 2022, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat Ghidul aferent acțiunii 4.1.1. „Investiții în activități productive”, versiunea consolidată în urma consultării publice. Conform comunicatului oficial MIPE, ghidul publicat astăzi reprezintă forma consolidată în urma parcurgerii procesului de consultare, iar forma finală a acestuia va putea fi aprobată doar ulterior deciziei Comisiei Europene de aprobare a schemei de ajutor de stat, nefiind anticipate, însă, modificări de substanță. În aceste condiții, MIPE estimează că va lansa apelul pe această măsură în data de 21 martie, iar perioada de depunere a dosarelor se va închide în 25 martie. „Este o mare provocare atât pentru organismul de implementare, cât și pentru beneficiari, pentru că vom aplica în premieră criterii de verde care au fost armonizate de puțin timp în regulamentele europene. Va fi un prim pas pentru familiarizarea mediului de afaceri și o bună pregătire pentru următorul exercițiu financiar, inclusiv PNRR, în care principiul Do No Significant Harm va fi des întâlnit”, a menționat Dan Vîlceanu. Documentul publicat stabilește mai multe detalii referitoare la evaluarea și modul de ierarhizare a proiectelor depuse. Proiectele parcurg fluxul automat și vor fi transmise spre evaluare în funcție de ierarhizarea realizată de către platforma IMMRECOVER prin aplicarea criteriilor de la punctele a (cifra de afaceri), c (cod CAEN sold negative al balanței comerciale), e (creșterea productivității muncii în anul 3) din grila de evaluare până la un punctaj de max. 55 puncte. Pentru proiectele cu același punctaj se va aplica criteriul de departajare privind scăderea cifrei de afaceri la 31.12.2020 față de 31.12.2019, potrivit datelor confirmate de sistemul informatic al ANAF. În cazul puțin probabil al unui nou balotaj, va putea fi aplicabil criteriul de departajare privind ordinea transmiterii proiectului. În a doua etapă de evaluare, în ordinea punctajului obținut, dosarele vor fi ierarhizate în funcție de criteriul verde (40% din punctaj) și caracterul inovativ (5% din punctaj). Criteriile de departajare pentru punctaje egale sunt similare etapei de preselectare. Un proiect trebuie să obțină min. 70 puncte pentru a fi eligibil pentru finanțare. Proiectele vor fi evaluate până la epuizarea plafonului alocat. Conform Ghidului consolidat, vor putea contracta finanțare și firmele care au avut cifră de afaceri 0 lei în anul 2020. Totodată, au fost introduse noi clarificări cu privire la modalitatea de evaluare a proiectelor cu privire la criteriul de mediu, respectiv în 15 zile de la semnarea Contractului de finanțare, beneficiarul trebuie să prezinte dovada că a demarat solicitarea avizelor de mediu necesare în implementarea proiectului, în condițiile legilor în vigoare. Această dovadă poate fi: Dovada depunerii solicitării avizelor, „Clasarea notificării”, când nu sunt necesare avize de mediu sau „Decizie inițială”, ceea ce atestă faptul că solicitantul a demarat procedura de obținere a avizelor și documentației necesare în vederea implementării proiectului. Tipuri de activități eligibileDotarea cu active corporale, necorporale;Modernizarea spațiilor de producție/servicii – maxim 50% din valoarea proiectului. Bugetul alocat este echivalentul în lei al sumei de  peste 358 milioane de euro, cu posibilitatea utilizării mecanismului de supracontractare în condițiile legii , în limita a 120% din sumele alocate în cadrul apelului de proiecte   până la valoarea de 430 milioane de euro Valoarea minimă a ajutorului (finanțării publice nerambursabile) este echivalentul în lei al sumei de 50.000 euro, la cursul inforeuro din luna octombrie 2021, iar valoarea maximă a ajutorului (finanțării publice nerambursabile) este echivalentul în lei al sumei de 1.000.000 euro, la cursul inforeuro din luna octombrie 2021, dar nu mai mult de 5 ori cifra de afaceri pe anul 2019. De asemenea, MIPE  a publicat și răspunsurile la propunerile, observațiile și întrebările primite în perioada de consultare publică. Descarcă ghidul + întrebările și răspunsurile MIPE  Sursa: fonduri-structurale.ro Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060

18 februarie

18 februarie, 2022

AFIR a publicat rapoartele de selecție pentru Submăsura 6.2

AFIR a publicat rapoartele de selecție pentru Submăsura 6.2

AFIR a publicat astăzi, 15 februarie rapoartele de selecție pentru Submăsura 6.2 - Înființare activități neagricole. Din numărul total de 858 proiecte evaluate: 362 proiecte selectate pentru finanțare496 proiecte pe lista nefinanțate Dintre cele 496 de proiecte nefinanțate: 1 proiect a fost retras415 proiecte sunt neeligibile14 proiecte sunt neconforme66 proiecte eligibile rămase în aşteptare Descarcă rapoartele AFIR 6.2

15 februarie

15 februarie, 2022

Cel mai mare site din Romania de oferte si cereri de munca

Cel mai mare site din Romania de oferte si cereri de munca

DeLucru.ro, cel mai mare site din România pentru cereri și oferte de muncă, a apărut ca o necesitate de a oferi soluții concrete oamenilor care au experiență într-un anumit domeniu și au nevoie de un spațiu în care își pot promova serviciile. Cand am lansat proiectul, am plecat de la provocările întâmpinate într-o piață a muncii incertă și într-o continua schimbare. Oameni foarte bine pregatiți au nevoie să poată vorbi despre ce știu sa facă și să intre în contact cu cei care au nevoie de ei. Nu am început acest proiect cu gandul de a crea un simplu site ci am creat o comunitate. O comunitate în care cererea se întâlnește cu oferta și adună la un loc talentele. Comunitatea oamenilor care caută soluții, care nu mai vor să își piardă timpul pe zeci de site-uri cu anunțuri diverse căutând oferte de muncă sau meseriași pricepuți. Am creat o platforma simplă, ușor de utilizat și suntem focusați pe accesibilitate. De când a izbucnit pandemia pe piața forței de muncă s-a creat o instabilitate care a generat nesiguranță. Într-un context economico-financiar dificil, am vrut sa dăm o voce celor care vor să fie auziți. Procentul celor care au rămas fără un loc de muncă a crescut exponențial în ultimii 2 ani, realitate care a generat frustrări, nemulțumiri și nesiguranța zilei de maine. Dintre cei care au deja un loc de munca, peste 60% iau în calcul reconversia profesională pentru că nu se simt apreciați la locul de muncă sau nu mai sunt multumiți de condițiile salariale Ce soluții rapide sunt pentru aceștia? Plecând de la această întrebare a luat nastere DeLucru.ro, locul unde întotdeauna găsești ceva, de lucru, la un click distanță și aproape de zona în care locuiești. În doar 6 luni de la lansare, peste 10.000 de utilizatori si-au facut cont pe platforma noastră. Noi traducem această cifra prin peste 10.000 de oportunități de locuri de muncă pentru oamenii care au ceva de oferit și care s-au săturat să aștepte. Până la sfârșitul anului 2022 vrem să creștem această cifră la 100.000 și nu ne oprim aici. Ai rămas fără job sau te gândești la o reconversie profesională? Intra pe DeLucru.ro și CREEAZĂ-ȚI CONT, cineva are nevoie de experiența ta! Misiunea noastră este să fim un nume care să conteze. Lucrăm pentru a face din DeLucru.ro un brand puternic și suntem convinși că vom reuși. De ce? Este simplu. Investim pasiune și determinare în acest proiect, suntem atenți și receptivi la nevoile oamenilor și ne-am aventurat în lumea antreprenoriatului cu misiunea de a ajuta. Unde sunt meșterii din România? O parte din ei sunt deja pe DeLucru.ro gata sa își ofere experiența lor, rapid și aproape de zona în care locuiești. Tot ce trebuie să faci este să intri pe site-ul nostru, să selectezi zona în care locuiești și găsești oameni talentați pregătiți să îți rezolve problemele la prețuri corecte și în timp util. Cei care accesează serviciile meseriașilor de pe DeLucru.ro pot lasa un feedback privind modul cum a decurs colaborarea pentru a ne asigura și verifica seriozitatea și profesionalismul utilizatorilor. Punem accent pe transparență și calitate și vrem sa construim o comunitate puternică. Pană la sfârșitul anului 2022 vrem să aducem, dacă nu 100%, măcar 99% din meseriașii români pe platforma noastră. Scopul nostru nu este doar să adunăm cifre ci să punem oamenii în legatura unii cu alții, să dăm o voce celor care au ceva de spus, să creăm oportunități și să arătăm că se poate.   Ai aptitudini, ești bun în ceea ce faci și cauți clienți? Intră pe DeLucru.ro si CREEAZĂ-ȚI CONT, aici sunt viitori tăi clienți! Am investit pasiune și determinare și am crezut în acest proiect și în succesul lui pentru că lucrăm pentru oameni și prin oameni. Feedback-ul comunității noastre, a miilor de români care prin noi și-au găsit un nou loc de muncă, colaboratori sau meșteri pricepuți pentru a-și rezolva problemele, ne ambiționează și ne dau forța necesară de a continua. Cât de curând, vom lansa și aplicația DeLucru.ro și ne vom extinde cu oferte de muncă în străinătate. Îmbunătățim constant platforma cu noi funcționalități și beneficii pentru membrii comunității noastre. Evoluăm constant și sigur pentru a fi competitivi și pentru a oferi cele mai bune soluții de pe piața celor care sunt alături de noi și fac parte din povestea noastra. www.delucru.ro, comunitatea profesioniștilor! Profită de oportunități! ADAUGĂ UN ANUNȚ și pregătește-te să fii contactat. Peste 22.000 de accesări numai în ultimele 30 de zile și 3000 de vizitatori zilnic care au nevoie de experiența ta!  CREEAZĂ-ȚI CONT chiar acum! 

21 ianuarie

21 ianuarie, 2022

Situația firmelor noi, insolvente și radiate – TOP CAEN-uri în 2021

Situația firmelor noi, insolvente și radiate – TOP CAEN-uri în 2021

În 2021 au fost înființate în total 111.095 de firme, 7.384 au intrat în insolvență și 46.027 au fost radiate. Firme noi Cele mai multe firme au fost înființate în luna martie (11.289 de societăți), urmată de februarie, cu 10.495 de firme și aprilie (9.944). în ultima lună a anului au fost înființate doar 7.759.   Din cele 111.095 de firme noi, cele mai multe sunt de construcții (CAEN 4120) – 8.508 de astfel de societăți. Pe locul 2  sunt cele cu cod CAEN 4791 – Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (6.162), urmate de cele de transport (6.137).   27,22% dintre firmele noi sunt în București-Ilfov, 13,67% sunt în zona de Nord-Vest a țării și 10,93% în Nord-Est.   Cele mai multe firme noi din București-Ilfov au ca domeniu de activitate Comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet (CAEN 4791) – 2.877 de astfel de societăți. În Nord-Vest și Nord-Est, cele de construcții sunt pe primul loc – 1.312, respectiv 1.130 de firme.   Vezi aici Top 5 CAEN – firme nou-înființate, pentru toate regiunile din România.   Firme insolvente 7.384 de societăți au intrat în insolvență în 2021 – cele mai multe în aprilie (768 de firme), urmată de noiembrie (749) și nu la mare diferență, decembrie, cu 748 de firme. În luna august doar 313 societăți au intrat în insolvență.   Firmele cu cod CAEN 4120 – Lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale – sunt în topul celor intrate în insolvență, urmate de firmele de transport (CAEN 4941) și firmele care fac comerț cu amănuntul în magazine nespecializate (CAEN 4711).   Cele mai multe insolvențe sunt în zona București-Ilfov – 1.589 de firme, cu cele de construcții pe locul 1 în top, urmată de Nord-Vest-ul țării, cu 1.554 de insolvențe. Cele mai puține sunt în Sud-Vest Oltenia – doar 389 de insolvențe.   Vezi aici Top 5 CAEN – firme insolvente, pentru toate regiunile din România.   Firme radiate Din cele 46.027 de firme radiate în  2021, cele mai multe sunt în luna decembrie – 5.634 de societăți, urmată de noiembrie (4.453) și martie (4.179).   Tot firmele de construcții sunt pe primul loc și în topul celor radiate, urmate de cele care fac comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun (CAEN 4711 ). Pe ultimul loc în  top sunt firmele cu CAEN 9602 – coafură și alte activități de înfrumusețare.   Cele mai multe radieri sunt în zona Bucuresti Ilfov – 22,34%, urmată de zona de Sud-Est, cu 11,03% dintre firmele radiate și Nord-Vest, cu 10,34%.   Vezi aici Top 5 CAEN – firme radiate, pentru toate regiunile din România. Sursa: Termene.ro

19 ianuarie

19 ianuarie, 2022

Harta județelor care vor obține finanțare nerambursabilă în 2022

Harta județelor care vor obține finanțare nerambursabilă în 2022

Cum arată harta județelor care vor obține finanțare nerambursabilă în 2022. Jumătate din județele României vor putea beneficia de 60% sprijin. Aproximativ jumătate din județele României vor putea obține 60% din sprijinul nerambursabil solicitat de companiile care apelează la ajutoare de stat începând cu acest an, atât pe schemele de ajutor de stat, cum este cea reglementată de HG 807/2014, cât si pe programele operaționale care au componentă de ajutor de stat, cum este Programul Operational Regional (POR), ce urmează să fie operațional din această vară și pe care companiile vor putea depune proiecte. Comisia Europeană a dat undă verde României pentru creșterea sprijinului și intensităților de finanțare cu componentă de ajutor de stat, de la maximum 50%, până la finalul anului trecut, la 60%, din acest an și până în 2027. Măsurile de modificare a intensităților vin după ce Comisia Europeană a analizat situația alocărilor anterioare și a gradului de absorbție al fondurilor, iar sub noua propunere își dorește să stimuleze investițiile în județele depopulate sau în curs de depopulare, pentru a limita dezechilibrele între regiunile mai dezvoltate și cele mai slab dezvoltate ale României. Șapte regiuni din România (Nord-Vest, Centru, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Muntenia, Sud-Vest Oltenia și Vest) se numără printre cele mai defavorizate din UE, cu un PIB pe cap de locuitor sub 75% din media UE. Prin urmare, acestea sunt eligibile pentru ajutor în temeiul derogării prevăzute la articolul 107 alineatul (3) litera (a) din TFUE (așa-numitele zone “A”), cu intensități maxime ale ajutorului pentru întreprinderile mari cuprinse între 30% și 60%. În acest context, aproximativ 90% din regiunile României vor putea beneficia de sprijin pentru investiții prin ajutoare de stat. Ce județe vor beneficia de finanțare de până la 60% Botoșani, Suceava, Neamț, Bacău, Vaslui, Vrancea, Galați, Tulcea, Brăila, Buzău, Prahova, Ialomița, Călărași, Teleorman, Olt, Vâlcea, Gorj, Dolj și Mehedinți sunt cele 19 județe care vor beneficia de alocări de până la 60% în proiectele realizate prin ajutor de stat în următorii ani. Sprijinului de 60% se adaugă 10% pentru companiile mijlocii (50-249 angajați, cu cel mult 50 milioane euro cifră de afaceri) și 20% pentru companiile mici (0-49 angajați, cel mult 10 milioane de euro cifră de afaceri, conform pragurilor stabilite de legea 346/2004). De asemenea, județele Satu Mare, Maramureș, Sălaj, Bistrița-Năsăud, Iași, Alba, Argeș, Dâmbovița, Giurgiu sau Constanța vor beneficia de alocări de până la 50% din valoarea proiectelor de investiții derulate în anii următori. În acelați timp, județele Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Cluj, dar și cele din centrul țării – Mureș, Harghita, Covasna, Sibiu sau Brașov vor avea alocări cu sprijin nerambursabil prin ajutor de stat de până la 40% din valoarea investițiilor derulate, în timp ce județele Timiș și Arad vor avea o alocare diminuată față de intervalul anterior, de la 35%, la 30%. Bucureștiul nu se mai află pe harta finanțărilor nerambursabile cu componentă de ajutor de stat Potrivit hărții regionale aprobate de Comisia Europeană, județul Ilfov a fost împărțit în două zone. Eligibile pentru finanțări nerambursabile de până la 45% sunt localitățile Periș, Ciolpani, Snagov, Gruiu, Nuci, Grădiștea, Petrăchioaia, Dascălu, Moara Vlăsiei, Balotești, Corbeanca, Buftea, Chitila, Glina, Cernica, Dobroești și Pantelimon, în timp ce localitățile Ciorogârla, Domnești, Clinceni, Cornetu, Bragadiru, Dărăști-Ilfov, Jilava, 1 Decembrie, Copăceni, Vidra și Berceni sunt eligibile pentru 35% finanțare prin ajutor de stat. Procentele de 35%, respectiv 45% sunt valabile pentru companii mari. Companiile mijlocii pot primi în plus încă 10%, iar cele mici încă 20%, atingând 65% finanțare nerambursabilă pe HG 807/2014. Începând cu acest an, Bucureștiul nu se mai află pe harta finanțărilor nerambursabile cu componentă de ajutor de stat, așa cum este Schema reglementată de HG 807/2014, cu modificările ce urmează a fi adoptate în cursul lunii ianuarie, potrivit documentului aflat în consultare pe site-ul Ministerului. Companiile care doresc să investească în Capitală vor trebui să apeleze la alte surse de finanțare disponibile pentru această zonă. „Companiile mici și mijlocii vor avea la dispoziție Programul Operational Regional (POR), cu alocări de circa 80 milioane euro pentru investiți în active corporale și 40-45 milioane euro pentru digitalizare. Companiile mari, din păcate, vor trebui să se reorienteze spre alte surse de finanțare”, a precizat Roxana Mircea. Pentru consultanță și întocmire proiecte ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau 0741 262 060 Sursă: economedia.ro

13 ianuarie

13 ianuarie, 2022

Evaluare submăsuri 6.2 și 6.4-PNDR: ATV-uri și SSV-uri pe fondurile UE pentru afaceri neagricole la sate

Evaluare submăsuri 6.2 și 6.4-PNDR: ATV-uri și SSV-uri pe fondurile UE pentru afaceri neagricole la sate

Startupcafe relatează că este în derulare evaluarea proiectelor de afaceri neagricole în mediul rural, depuse de antreprenori în cadrul submăsurilor 6.2 și 6.4-PNDR, iar acum Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) vine cu clarificări privind eligibilitatea achizițiilor de vehicule tip ATV și SSV pentru agrement. ATV-urile (all terrain vehicles) și mașinuțele SSV (side-by-side vehicles) sunt la mare căutare de către antreprenorii care vor să ia fondurile europene de câte 70.000 de euro prin Submăsura 6.2 sau 200.000 euro prin Submăsura 6.4 - PNDR, însă nu sunt eligbile în toate situațiile. În urma unor clarificări pe care le-a cerut de la Institutul Național de Statisctică, AFIR spune acum că: „achiziția de ATV-uri nu este eligibilă pentru închiriere ca activitate de sine stătătoare, ci doar dacă această cheltuială este integrată, în cadrul planului de afaceri depus, cu elemente privind organizarea de plimbări de agrement / recreative pentru clienți/ turisti, împreună cu un însoțitor, pe anumite trasee, în diverse zone turistice”. „ATV-urile și/sau SSV-urile pot fi puse la dispoziție de către organizator în cadrul pachetului de servicii de organizare a plimbărilor ca parte integrantă a facilităților recreative furnizate”. La cele două linii de finanțare (de 150 de milioane de euro în total), sunt eligibile fără probleme activitățile de la codul CAEN 9329 - alte activități recreative și distractive. Potrivit AFIR, s-a luat în discuție și „o posibilă încadrare” pe un cod CAEN care NU este eligibil la submăsurile 6.2 și 6.4:CAEN 7711 - activitati de închiriere si leasing de autoturisme si autovehicule rutiere usoare, respectivCAEN 7721 - activitati de închiriere si leasing de bunuri recreationale si echipament sportiv. Acum, AFIR precizează că la codul CAEN 7711 - activitati de închiriere si leasing de autoturisme si autovehicule rutiere usoare, sunt permise activități de închiriere ATV-uri și/sau SSV-uri, cu tarif orar, fără însoțitor, atunci când firma beneficiară de finanțare nerambursabilă „realizează în mod distinct / individual un aport la cifra de afaceri ca urmare a desfășurării acestui tip de activitate (închiriere)”. Reamintim că la fondurile UE pentru afaceri neagricole la sate, de la Submăsurile 6.2 și 6.4 - PNDR, înscrierile s-au închis imediat, pentru că bugetul alocat s-a topit foarte rapid, sub presiunea mare a cererii. Descarcă aici nota AFIR:

29 decembrie

29 decembrie, 2021

Până la finalul anului, suma de 1 miliard de lei va ajunge la beneficiarii schemei HoReCa

Până la finalul anului, suma de 1 miliard de lei va ajunge la beneficiarii schemei HoReCa

Ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, a anunțat astăzi, 8 decembrie 2021, că pe 14 decembrie începe procedura de plată către beneficiarii schemei HoReCa: „Mă bucur să anunț că schema HoReCa este pe drumul cel bun, iar din 8.369 de antreprenori care au primit scrisoare de acceptare, 8.100 deja au trimis contractele semnate înapoi către minister, iar pe 14 decembrie începe procedura de plată. Anul acesta va fi plătită suma de 1 miliard de lei către antreprenorii din HoReCa, urmând ca la începutul anului viitor să fie plătită și diferența de aproximtiv 1,2 miliarde de lei, în conformitate cu numărul dosarelor depuse și aprobate”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu. Ministru a prezentat și stadiul implementării pe alte măsuri gestionate de MEAT: Măsura 1 (M1) - Microgranturi acordate din fonduri externe nerambursabile: pe 23 noiembrie 2021 s-a încheiat al doilea apel de finanțare, iar numărul aproximativ de aplicanți este de 33.000, rezultând suma de aproximativ 66 milioane euro. În următoarea etapă are loc analizarea cererilor depuse, contractarea și efectuarea plăților la începutul anului viitor; Măsura 2 (M2) – Granturi pentru capital de lucru: aproximativ 2.966 de companii nu au primit, încă, ajutorul de stat în cadrul acestei măsuri. Aceste restanțe însumează aproape 570 milioane de lei. În bugetul pe anul 2021, această sumă nu a fost inclusă, însă ministrul își propune indentificarea unor soluții pentru acoperirea diferenței în anul viitor. „Totodată, în legătură cu Programul Start-Up Nation, ultimul apel de finanțare, cel din 2018, are alocat în bugetul pe anul acesta suma de 40 de milioane, necesară achitării ultimelor 200 de contracte. Mai avem nevoie doar de certificările de la fața locului, care sunt realizate de către partenerii noștri – băncile cooptate în program. Sper că, până la finalul lunii decembrie, ministerul să se achite de datorii, dar acest lucru depinde, așa cum am subliniat, și de atingerea obiectivelor asumate de către beneficiari. Îmi doresc ca acest program să fie reluat și în anul 2022. În acest sens am realizat și arhitectura bugetului pentru anul viitor”, a completat Constantin-Daniel Cadariu. Sursa: fonduri-structurale.ro

08 decembrie

08 decembrie, 2021

Oficial MIPE: Noi reguli pentru POC 4.1.1. – Sinteză completă Smis

Oficial MIPE: Noi reguli pentru POC 4.1.1. – Sinteză completă Smis

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, domnul Dan Vîlceanu a avut, marți (07 decembrie), o consultare cu mediul de afaceri privind ghidul solicitantului aferent măsurii 4.1.1. „Investițîi în activități productive” prin care microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) vor putea obține fonduri europene reprezentând granturi pentru investiții. Această măsură va fi gestionată de către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene prin Programul Operațional Competitivitate.În cadrul acestei consultări au participat, alături de ministrul Dan Vîlceanu, doamna Csilla Hegedüs, secretar de stat, doamna Svetlana Gomboș, director general al Programului Operațional Competitivitate, reprezentanți ai Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), ai Asociației Teritoriale pentru Energie și Eficiență Energetică, ai Coaliţiei pentru Dezvoltarea României (CDR), ai Federației Naționale a Grupurilor de Acțiune Locală din România, ai Asociației Consultanților în Management din România (AMCOR), ai Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR), ai Patronatului Consultanților pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului și alți reprezentanți ai mediului de afaceri.Din partea noastră a participat la întâlnire co-fondatorul platformei, Alexandru Piciorus – CEO Smis.Mulțumim domnului Ministru Dan Vîlceanu pentru acest dialog real și pentru deschiderea afișată. După mult timp, am reușit să vedem în MIPE un lider deschis, implicat și atent la solicitările mediului antreprenorial.Vom prezența în cele ce urmează modificările posibile pentru această finanțare precum și o analiză asupra impactului modificărilor în proiectele ce urmează a fi depuse.Subiecte abordate:Lansare ghid și depunere proiectValoarea proiectului și a cofinanțăriiNumărul aproximativ de proiecte finanțateEligibilitatea aplicanțilorDefalcarea punctajului și criterii de departajareȘansele la finanțareEligibilitatea cheltuielilor Lansare ghid și depunere proiect  “Îmi doresc să putem pune în consultare publică cât mai repede ghidul de finanțare pentru că antreprenorul român, economia noastră are nevoie de investițîi, singurele care pot crea locuri noi de muncă și crește nivelul de trăi din țara noastră. Avem soluții și nu ne permitem să amânăm foarte mult decizia” a declarat ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu  MIPE ar urmă să publice în perioada următoare un nou ghid al solicitantului. Acest nou ghid ar urmă să includă modificările discutate în cadrul întâlnirii și va și supus consultării publice. Estimăm că MIPE va publica noul ghid cel mai târziu la finele lunii decembrie 2021. După avizarea ghidului acesta va fi publicat în formă finală. Din acest moment pornesc cele 30 de zile pentru pregătirea proiectelor. (estimat lansare: 1-10 ianuarie 2022) La finalizarea celor 30 de zile se va deschide platforma de aplicare. Proiectele vor fi depuse în platforma IMM Recover (nu în MySMIS cum era precizat inițial). MIPE: “Din discuții s-a conturat modalitatea de evaluare și departajare a proiectelor care vor putea fi depuse de către beneficiarii în termen de 5 zile de la deschiderea apelul de finanțare.” Antreprenorii și consultanții vor avea la dispoziție 5 zile pentru depunerea proiectelor. Se elimină principiul primul venit – primul servit însă se va limita evaluarea proiectelor repectând ordinea descrescătoare a punctajului, în limita bugetului (358 milioane euro). Proiectele câștigătoare vor fi depuse în MySMIS. Solicitanții ale căror proiecte  au primit aviz favorabil că urmare a parcurgerii etapei de evaluare în IMM RECOVER vor fi notificați de către AMPOC în vederea parametrizării cererii de finanțare în MySMIS și încărcarea tuturor documentelor aferente acesteia, după cum au fost încărcate în IMM RECOVER. Practic, dacă proiectul va fi selectat pentru finanțare va fi re-scris în platforma MySMIS în urmă notificării de către AM POC. Valoarea proiectului și a cofinanțării Valorea minimă a ajutorului (finanțării publice nerambursabile) este echivalentul în lei al sumei de 50.000 €, iar valoarea maximă a ajutorului (finanțării publice nerambursabile) este echivalentul în lei al sumei de 1.000.000 € dar nu mai mult decât maxim 5 x Cifra de afaceri aferentă 2019. Valoarea maximă a ajutorului nerambursabil va fi 5 x Cifra de afaceri aferentă 2019 Valoarea minimă a ajutorului nerambursabil va fi 50.000 euro Astfel, IMM-urile cu cifra de afaceri în 2019 mai mică de 10.000 euro nu vor fi eligibile la finanțare. Valoarea totală a proiectului poate depăși suma de 1.000.000 € printr-o cofinanțare mai mare sau prin cheltuielile neeligibile (TVA, etc) COFINANȚAREAIntensitatea finanțării publice în ceea ce privește investițiile productive este de:95% pentru micro întreprinderi (5% Cofinanțare)90% pentru întreprinderi mici (10% Cofinanțare)85% pentru întreprinderi mijlocii (15% Cofinanțare) Numărul aproximativ de proiecte finanțateDate fiind noile limitări și reguli propuse (5 x cifra afaceri, eliminarea eligibilității construcțiilor și achiziției de imobile, etc) estimăm că valoarea medie a unui proiect depus se va situa în jurul sumei de 300.000 euro. Astfel, estimările noastre sunt următoarele: Proiecte pregătite: ~30.000 – 40.000 Proiecte depuse în termenul de 5 zile: ~25.000 – 30.000 Proiecte evaluate: ~5.000 – 10.000 Proiecte finanțate: ~1.200  -1.400 Aplicantii câștigători ar putea fi nevoiți să dovedească capacitatea financiară pentru implementarea proiectului. Reamintim că pentru finanțarea proiectelor se utilizează mecanismele de finanțare (prefinanțare, plată, rambursare) stabilite prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare și Hotărârea Guvernului nr. 93/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, discutând despre un ajutor de stat, valoarea maximă a prefinanțării este limitată la 40% din valoarea nerambursabilă a proiectului. Eligibilitatea aplicanțilorDate fiind noile reguli propuse și ultimele informații vehiculate, companiile eligibile sunt IMM-urile care îndeplinesc cumulativ următoarele:Au obținut o cifra de afaceri în 2019 de cel puțîn 10.000 euroAu avut o scădere a cifrei de afaceri de cel puțîn 5% în anul 2020 raportat la anul 2019Au înregistrat profit operațional din activitatea curentă în anul 2019Este înființată până la dată de 31.12.2018 inclusiv (mai veche de 2019)Compania nu a avut activitatea suspendată în anul 2020 (CĂ > 0)Compania se încadrează în categoria IMMNu sunt întreprinderi în dificultate în anul 2019, în conformitate cu prevederile art. 2, punctul 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014Nu a mai beneficiat de sprijin financiar din fonduri publice, inclusiv fonduri UE, în ultimii 5 ani pentru aceleași activitățiNu se află în stare de faliment sau lichidare Defalcarea punctajului, criterii de departajare Se va menține regula punctajului de minim 70 de puncte. MIPE: ”Până la un scor de maximum 60 de puncte (60% din punctaj), proiectele vor fi evaluate automat și ierarhizate în funcție de punctajul obținut. În a două etapă, în ordinea punctajului obținut, dosarele vor fi evaluate în funcție de criteriul verde (40% din punctaj) și doar până la atingerea limitei maxime de 358 milioane de euro. Numărul minim de puncte pe care un proiect trebuie să îl obțină că să fie eligibil pentru finanțare este de 70.” Se vor finanța propunerile de proiecte în ordinea descrescătoare a punctajului total ≥ 70 de puncte Criteriile avute în vedere la evaluarea tehnică și financiară și punctajele sunt următoarele: Maxim 40 puncte - Scăderea cifrei de afaceri în anul 2020 în raport cu anul 2019 În conformitate cu prevederile ghidului solicitantului (≥30% - 40 puncte / ≥25 < 30% - 35 puncte / ≥20 < 25% - 30 puncte / ≥15 < 20% - 25 puncte ≥10 < 15% - 20 puncte / ≥5 < 10% - 15 puncte / < 5% - 0 puncte (proiect respins) Maxim 40 puncte - Proiectul prevede investiții care contribuie la obiectivele de mediu Investiție de minim 20% din valoarea proiectului în conformitate cu prevederile Anexei I din Propunerea de REGULAMENT DELEGAT AL COMISIEI (UE) de completare a Regulamentului (UE) 2020/852 al Parlamentului European și al Consiliului privind stabilirea criteriilor tehnice de screening pentru determinarea condițiilor în care o activitate economică se califică că contribuind în mod substanțial la atenuarea schimbărilor climatice≥90% din valoarea proiectului contribuie la obiectivele de mediu – 40 puncte / ≥80 < 90% - 35 puncte / ≥70 < 80% - 30 puncte / ≥60 < 70% - 25 puncte / ≥50 < 60% - 20 puncte / ≥40 < 50% - 15 puncte / ≥30 < 40% - 10 puncte / ≥20 < 30% - 5 puncte / < 20% - 0 puncte (proiect respins)5 puncte - Investiția este realizată pe codul CAEN aferent soldului negativ al balanței comercialeSold negativ - 5 puncte / Sold pozitiv - 0 puncte5 puncte - Proiectul propune un produs / proces inovativDA - 5 puncte / NU - 0 puncteMaxim 15 puncte - Creșterea productivității muncii în anul 3 de sustenabilitate≥15% – 10 puncte / ≥10% < 15% - 5 puncte / < 10% - 0 puncte  Șansele la finanțare Pentru a simplifica modul de calcul al punctajului vom împărți în prima faza punctajul în două părți.60% - punctaj acordat pentru criterii tehnice (60 puncte)40% - punctaj acordat pentru contribuția investiției la obiectivele de mediu  (40 puncte)MIPE: ”Până la un scor de maximum 60 de puncte (60% din punctaj), proiectele vor fi evaluate automat și ierarhizate în funcție de punctajul obținut. În a două etapă, în ordinea punctajului obținut, dosarele vor fi evaluate în funcție de criteriul verde (40% din punctaj) și doar până la atingerea limitei maxime de 358 milioane de euro.”Antreprenorii și consultanțîi vor avea la dispoziție 5 zile pentru depunerea proiectelor. Se elimină principiul primul venit – primul servit însă se va limita evaluarea proiectelor în ordinea descrescătoare a punctajului în limita bugetului. In slideshow la inceputul articolului regăsiți o simulare a proiectelor și a modalitățîi de evaluare, pentru a vă calcula corect șansele la finanțare. Datele prezentate sunt oferite cu titlul de informare/simulare.

08 decembrie

08 decembrie, 2021

Noua Măsură 3: Se renunță la criteriul primul venit – primul servit! (Investiții pentru IMM-uri)

Noua Măsură 3: Se renunță la criteriul primul venit – primul servit! (Investiții pentru IMM-uri)

Potrivit informațiilor obținute de fonduri-structurale.ro, în cadrul unei întâlniri pe care mediul de afaceri a avut-o astăzi cu noul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene, Dan Vîlceanu, s-au agreat de principiu mai multe modificări la Ghidul solicitantului aferent acțiunii 4.1.1 – Investiții în activități productive (noua Măsură 3 pentru afaceri): Se renunță la principiul primul venit – primul servit!S-au scos din categoria cheltuielilor eligibile achiziția de imobile și realizarea de lucrări de construcții; rămâne eligibilă doar amenajarea construcțiilor existente;Grantul va fi limitat la maximum 5 x cifra de afaceri a solicitantului din anul 2019Proiectele vor fi depuse într-un interval de 5 zile care va fi stabilit prin ghidul solicitantului. Toate proiectele depuse în acest interval se evaluează automat (toate criteriile actuale din grila de evaluare, mai puțin criteriul de mediu). Punctajul pe criteriul legat de mediu va fi acordat în cadrul unei verificări realizate de evaluatori.La punctaje egale, proiectele vor fi departajate în funcție de:Ponderea echipamentelor tehnologice în bugetul proiectului;Numărul de locuri de muncă create;Ora și data depunerii aplicației. Ghidul final al solicitantului ar urma să fie publicat în săptămânile următoare, iar apelul urmează să fie lansat în luna ianuarie 2022Proiectele vor fi încărcate în primă fază pe platforma Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului – granturi.imm.gov.ro. Pentru consultanță în redactarea, depunerea și implementarea proiectelor ne puteți contacta la finantari@inafaceri.ro sau la numărul de telefon 0741 262 060 Sursa: fonduri-structurale.ro

07 decembrie

07 decembrie, 2021

PNRR: 1,8 miliarde euro de la Comisia Europeană!

PNRR: 1,8 miliarde euro de la Comisia Europeană!

Comisia Europeană a transferat astăzi, 2 decembrie 2021, României, 1,8 miliarde euro sub formă de prefinanțare, echivalentul a 13 % din totalul de granturi alocate în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență (MRR). Prefinanțarea va sprijini demararea implementării măsurilor de investiții și de reformă cuprinse în Planul de redresare și reziliență al României. Se preconizează că România va primi, pe parcursul planului său, granturi în valoare de 14,2 miliarde euro și împrumuturi în valoare de 14,9 miliarde euro. Sprijinirea unor proiecte transformatoare de investiții și de reformă În România, Mecanismul de redresare și reziliență finanțează investiții și reforme care se preconizează că vor transforma profund economia și societatea acestei țări. Printre măsurile notabile se numără: Asigurarea tranziției către o economie verde: planul României prevede investiții de 3,9 miliarde euro în modernizarea infrastructurii feroviare, inclusiv a căilor ferate și a materialului rulant electrificate sau cu emisii zero. În plus, 2,7 miliarde euro vor fi investite în renovarea eficientă din punct de vedere energetic și renovarea seismică a clădirilor multifamiliale și publice, ceea ce va aduce beneficii pentru mediu și va reduce facturile la energie ale gospodăriilor Valul de renovări va spori rezistența clădirilor la seisme și le va face mai accesibile pentru persoanele cu handicap și persoanele în vârstă. Reformele și investițiile în valoare de 855 de milioane euro vor sprijini producția de energie curată prin eliminarea treptată a producției de cărbune și lignit și prin utilizarea surselor regenerabile de energie și a hidrogenului. În plus, planul include măsuri de protecție a biodiversității și a mediului axate pe împădurire, reîmpădurire și pepiniere forestiere, precum și alte măsuri privind biodiversitatea pentru reconstrucție ecologică și protecția speciilor, cu investiții în valoare de 1,1 miliarde euro. Sprijinirea tranziției digitale: planul prevede 1,5 miliarde euro pentru digitalizarea administrației publice în domenii-cheie precum justiția, ocuparea forței de muncă și protecția socială, mediul, gestionarea funcției publice și dezvoltarea competențelor, achizițiile publice, securitatea cibernetică, fiscalitatea și vama, cu construirea simultană a unei infrastructuri guvernamentale securizate de tip cloud și eliberarea de cărți de identitate electronice pentru 8,5 milioane de români. Planul investește 470 de milioane euro pentru dezvoltarea unui sistem integrat de e-sănătate, care să conecteze peste 25.000 de furnizori de asistență medicală și sisteme de telemedicină. În plus, 881 de milioane EUR vor fi alocate digitalizării educației în vederea îmbunătățirii competențelor pedagogice digitale, precum și a conținutului educațional și a echipamentelor digitale. Consolidarea rezilienței economice și sociale: planul va sprijini un proces decizional mai bun și sustenabilitatea fiscală prin intermediul unui cadru bugetar consolidat, al unor reforme ale administrației fiscale și ale cadrului fiscal, al unei reforme a sistemului de pensii și al unui control mai bun al cheltuielilor. Planul va îmbunătăți mediul de afaceri prin măsuri de consolidare a independenței sistemului judiciar și de îmbunătățire a calității și eficienței acestuia, intensificând combaterea corupției și sprijinind un sistem decizional previzibil, informat și participativ. Planul va contribui totodată la consolidarea rezilienței sistemului de sănătate prin investiții de 2 miliarde euro în infrastructuri spitalicești moderne și va îmbunătăți sistemul educațional prin măsuri cuprinzătoare care să vizeze toate nivelurile de învățământ. În plus, reforma venitului minim de incluziune va simplifica și va îmbunătăți sprijinul social pentru persoanele cele mai vulnerabile, creând în același timp stimulente pentru ocuparea forței de muncă și formare profesională. Planul României va sprijini coeziunea teritorială și socială prin dezvoltarea, modernizarea și decarbonizarea transportului rutier și prin îmbunătățirea siguranței rutiere, prin reforme și investiții în valoare de 3,9 miliarde euro. Sursa: Comisia Europeană

03 decembrie

03 decembrie, 2021

Comunicat de Presă - Lansarea Petiției pentru Suplimentarea Bugetului Axei Prioritare 2

Comunicat de Presă - Lansarea Petiției pentru Suplimentarea Bugetului Axei Prioritare 2

AMCOR anunță lansarea Petiției pentru suplimentarea bugetului Axei prioritare 2 a POR 2014-2020 și creșterea absorbției fondurilor europene În contextul în care la nivel național gradul de absorbție pentru Programul Operațional Regional (POR) este conform informațiilor publicate de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene la data de 29 octombrie 2021 la valoarea totală de 49,16%, AMCOR (Asociația Consultanților în Management din România) anunță lansarea unei petiții pentru suplimentarea bugetului Axei prioritare 2 a POR 2014-2020 și creșterea absorbției fondurilor europene. Acest demers este unul dintr-o lungă serie de inițiative realizate până acum de către AMCOR, care a transmis autorităților în perioada 2019-2021 numeroase propuneri de optimizare a alocării financiare pentru investițiile POR 2.2. Axa prioritară 2 - Îmbunătățirea competitivității IMM, apelurile 2 și 3, unde există o cerere foarte mare în piață și o nevoie reală de suplimentare a fondurilor. În contextul în care conchidem o absorbție totală sub jumătate din valoarea alocată pentru acest program și în contextul în care aceste fonduri europene se vor pierde dacă nu sunt absorbite, în calitate de reprezentanți ai mediului de afaceri privat vom solicita alocarea de fonduri pentru POR 2.2 apelurile 2 și 3 destinate susținerii mediului de afaceri și așa grav afectat de pandemia Covid-19. Motivele care stau la baza solicitării AMCOR sunt: Solicitanții s-au mobilizat și, prin consultanții lor, au pregătit proiecte eligibile de foarte bună calitate, care se încadrează perfect pe POR 2.2.;Intervențiile sunt gândite la nivelul programelor pentru a sprijini domenii cu valoare adăugată mare, pentru susținerea inovării și a investițiilor cu impact economic;Prioritățile de investiții sunt aprobate, documentele suport există deja, nu mai necesită un efort administrativ suplimentar și nici un timp îndelungat de analiză;În prezent există peste 5.000 de proiecte, care însumează 6.580 milioane de euro granturi solicitate, aflate în diverse stadii de analiză și evaluare (peste 90% dintre acestea au fost deja evaluate) care ar genera o contractare rapidă.O soluționare favorabilă și cu celeritate a impasului actual din cadrul POR 2.2. apelurile 2 și 3 ar contribui la menținerea încrederii mediului de afaceri în Programul Operațional Regional și în instrumentele financiare ale politicii de coeziune europene. Suplimentarea alocării financiare se poate realiza în condițiile fazării proiectelor deja contractate pe alte axe prioritare și care vor fi în imposibilitatea finalizării acestora până la sfârșitul perioadei de programare. Având în vedere toate aceste aspecte, precum și faptul că un procent important al proiectelor publice pot fi fazate, AMCOR va solicita: Relocarea de fonduri de la Axele neperformante către Axa 2Contractarea tuturor proiectelor care în urma evaluării au obținut peste 75 de puncte Rezultatul acestei petiții va fi comunicat autorităților. Petiția poate fi semnată aici.

26 noiembrie

26 noiembrie, 2021

Rezultate pe pagina
24
1 - 24 din 118

inAfaceri.ro