„Ia decizii din inima si foloseste-ti capul pentru a le face sa functioneze.” – Sir Girad

Mindset Owners "In Afaceri" iti ofera participare gratuita la urmatoarea Intalnire de Afaceri organizata de Clubul Mindset Owners in Romania. Inscrie-te acum!
De interes

Comunicat de Presa - Oferta pentru IMM-uri

InAfaceri.ro oferă spațiu publicitar pentru publicarea comunicatelor de presă foto/text și a anunțurilor necesare în cadrul proiectelor finanțate prin ajutoarele de stat din Măsura 2 - Granturi de capital de lucru si Masura 3 – Granturi pentru investitii. Anunturile/comunicatele de presa vor fi publicate in sectiunea Noutati pentru vizibilitate sporita atat pe site-ul Web cat si pe Aplicatia Mobila În conformitate cu art. 6.12. din Procedura de implementare a măsurii “Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”, toate proiectele cu valoarea grantului mai mare de 10.000 euro sunt obligate să realizeze cel puțin un Anunț/Comunicat de presă privind începerea și finalizarea proiectului din procedura de implementare a măsurii 2, instituită prin OUG nr 130/2020. Descarca AICI modelul de comunicat de presa Conținutul și elemente grafice pentru identitatea vizuală cerute de regulamente, la publicarea anunțurilor/comunicatelor de presă, vor fi furnizate de client. Pentru publicarea de anunțuri/comunicate pe inafaceri.ro, se poate trimite solicitare la office@inafaceri.ro

07 ianuarie

07 ianuarie, 2021

De interes

Cum a luat nastere INAFACERI.RO - Aplicația Antreprenorilor

Salutare, Sunt Alin Metesan. Sunt antreprenor, la fel ca voi. Si la fel ca voi, am simtit nevoia unei comunitati unde sa cunosc alti oameni care inteleg provocarile conducerii unui business. Și care - de ce nu? - să mă ajute să găsesc soluții la ele. Asa ca am creat aplicația INAFACERI.RO. Pentru cei ca mine si ca tine. Povestea acestui proiect incepe cu mai bine de un an in urma, cand am decis ca e cazul lansarii unei aplicatii proprii. Eu si echipa mea de la Espace IT dezvoltam din 2016 incoace produse software pentru clientii nostri, asa ca stiam ce avem de facut. Eu am transpus viziunea de business, experiența în vânzări și afinitatea mea pentru dezvoltarea parteneriatelor în acest proiect - primul meu proiect personal. Iar partenerul meu, Titus Popovici, este geniul din spatele dezvoltării tehnice a aplicației. Așadar, suntem un duo care crede in puterea comunitatii. Amândoi suntem convinși ca vom transforma INAFACERI.RO in locul de intalnire al antreprenorilor. Dar nu putem face acest lucru decat cu ajutorul vostru. Acum, poate mai mult ca niciodata, ni s-a demonstrat faptul ca unul dintre principalii piloni ai dezvoltarii unui business, chiar si in vremuri de criza, este colaborarea. Vrem să adunam la un loc antreprenori din toate domeniile, care sa faca schimb de know-how si sa-si ofere serviciile unii altora. Vrem să aveti parte de cat mai multe situatii de tip win-win. Ne dorim sa cream impreuna o comunitate puternica, in care intrajutorarea să fie elementul central. De ce să intri in comunitatea INAFACERI.RO Credem ca mediul de business din Romania isi poate atinge adevaratul potential doar prin colaborare. Aasadar, iata avantajele INAFACERI.RO: Vei face parte dintr-o comunitate de antreprenori, cu care te vei putea conecta foarte usor; Ai o afacere de vanzare? Noi te ajutam in Determinarea prețului de piață al firmei / afacerii în vederea achiziției / vânzării / fuziunii / divizării. Te vom ajuta să-ti gasesti modalitatea de finantare potrivita pentru tine si afacerea ta; Te vom tine la curent cu toate informatile si noutatile de interes pentru mediul de business. Hai si tu pe INAFACERI.RO - Aplicația Antreprenorilor!

20 septembrie

20 septembrie, 2020

De interes

Top 5 greșeli care se fac în promovarea anunțurilor

Inafaceri.ro este locul de întâlnire al oamenilor care își doresc să exceleze în domeniul afacerilor. Cu ajutorul aplicației noastre, antreprenorii, fie că sunt sau nu la început de drum, au acces la o serie de oportunități. Zilnic, pe platformă se postează anunțuri de la cei care își doresc să vândă afaceri sau să le promoveze. Însă, de cele mai multe ori, acestea nu devin vizibile sau nu sunt luate în seamă. Noi ne dorim ca toți cei din comunitatea noastră să atingă rezultatele dorite. Tocmai de aceea, am pregătit un mic ghid de utilizare al platformei în care am evidențiat 5 greșeli comise atunci când un anunț este postat: 1. Nu postezi o poză de profil – Pe cât de neînsemnat ar putea părea un astfel de aspect, pe atât de important este. Cifra statisticilor noastre ne-a dezvăluit că anunțurile care nu au poză de profil au vizualizări reduse. Încearcă să încarci o poză sugestivă pentru anunț și care să atragă atenția utilizatorilor. Te poți uita, de asemenea, la celelalte anunțuri postate pentru a avea o privire de ansamblu. 2. Descriere succintă – Înainte de a posta un anunț gândește-te foarte bine la toate detaliile relevante despre afacerea ta. Apoi, integrează-le în secțiunea Descriere pentru a le putea vizualiza toți cei care sunt interesați de anunțul tău. O descriere succintă, care nu relevă toate informațiile despre anunț nu va inspira încredere. La o primă vedere, oamenii vor avea impresia că anunțul nu este unul serios și vor trece mai departe. 3. Nu pui accent pe transparență – Înafaceri.ro este o platformă menită să te ajute să devii un antreprenor de succes. Însă, pentru a putea beneficia de avantajele aplicației noastre, este necesar să fii transparent. Anunțurile pe care le postezi ar trebui să înglobeze atât aspectele pozitive, cât și cele negative. Fără o atitudine corectă și transparentă, anunțurile tale nu vor atinge așteptările dorite. Fă-ți public CUI-ul firmei și trăiește din plin experiența antreprenorială. 4. Nu optimizezi titlul din punct de vedere SEO – Titlul este primul detaliu care este citit și analizat. Tocmai de aceea este foarte important să te gândești la un titlu care să atragă atenția potențialilor cumpărători. Fă un research și utilizează cuvinte cheie care sunt căutate frecvent. Astfel, atât Google, cât și aplicația noastră te vor ajuta să capeți mai multă vizibilitate. 5. Acorzi prea puțină atenție datelor de contact – Uneori, emailul nu este cel mai potrivit pentru a conversa cu cei interesați de afacerea ta. Mesajul primit poate intra în spam, sau îl poți vedea prea târziu. Postarea numărului de telefon este cea mai indicată. Dacă totuși nu dorești ca o astfel de informație personală să devină publică utilizează un alt telefon. Greșeala este mama învățăturii. Nimic nu poate ieși perfect din prima, însă cu dorința de cunoaștere și puțină perseverență totul devine posibil. Încearcă să eviți cele 5 greșeli menționate mai sus și cu siguranță anunțurile tale vor căpăta mai multă atenție! InAfaceri.ro ti-a pregatit Pachete de Promovare accesibile menite sa sporeasca vizibilitatea anuntului tau intr-un mediu de afaceri.

21 ianuarie

21 ianuarie, 2021

De interes

Digitalizarea IMM: 30.000€ - 100.000€

"Ministerul Fondurilor Europene a publicat marți în Monitorul Oficial schema de ajutor de minimis prin care microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) vor putea obțne fonduri nerambursabile de până la 100.000 de euro fiecare, să-și cumpere calculatoare. S-a stabilit astfel și lista finală a codurilor CAEN excluse de la finanțare în Programul de digitalizare a IMM-urilor", relateaza marti StartupCafe. Schema de ajutor de minimis Digitalizarea IMM-urilor a fost aprobată prin Ordinul ministrului Fondurilor Europene și al președintelui Autorității pentru digitalizarea României 1486/4255 /2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 1275/22 decembrie 2020. Valoarea schemei este de 100 de milioane de euro. Din acest buget vor fi acordate fonduri nerambursabile de câte 30.000-100.000 de euro, cu intensitate de 90%, ceea ce înseamnă că IMM-urile beneficiare vor trebui să asigure restul de 10% din cheltuielile eligibile plus cheltuielile neeligibile din proiecte StartupCafe.ro anunta linia de finanțare de 100 de milioane de euro din Programul pentru digitalizarea IMM-urilor. Aceasta este denumită tehnic „Acțiunea 2.2.2. Digitalizarea IMM-urilor, axa prioritară 2 – Tehnologia Informației și Comunicațiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Prioritatea de investiții 2b – Dezvoltarea produselor și serviciilor TIC, a comerțului electronic și a cererii de TIC, Obiectiv Specific OS 2.2 – Creșterea contribuției sectorului TIC pentru competitivitatea economică”. Reamintim că Programul pentru digitalizarea IMM cuprinde 2 tipuri de finanțare: fondurile pentru IMM-urile non-IT care vor să se digitalizeze și, separat, fondurile pentru IMM-urile IT care au nevoie de bani să dezvolte tehnologii inovatoare. Mai jos vom vorbi despre fondurile pentru IMM-urile non-IT. Pe scurt, IMM-urile nu vor putea cere direct fondurile europene de la Ministerul Fondurilor Europene, ci mai întâi banii vor fi solicitați de Agențiile de Dezvoltare Regională (ADR) pentru fiecare din cele 8 regiuni de dezvoltare ale României. Aceste ADR-uri vor fi subadministratori ai schemei de ajutor de minimis pentru IMM. Abia apoi, aceste ADR-uri vor lansa propriile apeluri și vor chema firmele să se înscrie să poată obține fondurile de câte 30.000-100.000 de euro fiecare. Antreprenorii IMM care vor cei 30.000-100.000 de euro trebuie să fie atenți la anunțurile care vor fi făcute de ADR-urile de care aparțin (în funcție de județul lor) și, dacă au nelămuriri, să contacteze acele ADR-uri. Iată care sunt ADR-urile cu județele arondate și bugetele alocate și link-urile către paginile lor (unde sunt și datele de contact): 1. ADR Nord Est (județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui): 15.759.000 euro. 2. ADR 2 Sud Est (județele Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea): 13.374.000 euro. 3. ADR 3 Sud-Muntenia (Argeș, Prahova, Dâmbovița, Teleorman, Giurgiu, Ialomița și Călărași): 14.166.000 euro. 4. ADR 4 Sud-Vest Oltenia (Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt și Vâlcea): 10.773.000 euro. 5. ADR 5 Vest (Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara): 10.593.000 euro 6. ADR 6 Nord-Vest (Bihor, Bistrita-Nasaud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj): 12.897.000 euro. 7. ADR 7 Centru (Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu): 12.438.000 euro. 8. ADR 8 București-Ilfov (Municipiul București și județul Ilfov): 10.000.000 euro. Cu fondurile nerambursabile, firmele beneficiare vor putea să-și cumpere calculatare, programe, servicii cloud, sofware as a service, nume de domenii, site nou, servicii de hosting, automatizări software, RPA (robotic process automation - tehnologia dezvoltată și de decacornul româno-american UiPath), rețelistică etc. Vor putea obține banii europeni microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii din aproape toate domeniile, cu unele excepții. Principalele condiții de eligibilitate a IMM-urilor beneficiare includ:sunt firme înregistrate potrivit Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare;se încadrează în una din categoriile: microîntreprindere, întreprindere mică, întreprindere mijlocie, la data depunerii cererii de finanțare și la data semnării contractului de finanțare. (Criterii de încadrare a IMM - aici).nu înregistrează obligații bugetare nete (diferența dintre obligațiile de plată restante la buget și sumele de recuperat de la buget):    a) mai mari de 1/12 din obligațiile datorate în ultimele 12 luni - în cazul certificatului de atestare fiscală emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală;    b) mai mari de 1/6 din totalul obligațiilor datorate în ultimul semestru - în cazul certificatului de atestare fiscală emis de către autoritățile publice locale; nu intră în categoria de "întreprindere aflată în dificultate".au sediul social și implementarea proiectului se realizează în regiunea de dezvoltare în care depun proiectul.O condiție din schemă prevede că o firmă care depune cererea de finanțare în anul 2021 „trebuie să fi fost înființată cel târziu la 3 ianuarie 2020 și să fi înregistrat profit din exploatare la 31 decembrie 2019 având în vedere dificultățile cauzate de pandemia SARS-2-CoV-2 din anul 2020”. Bineînțeles că o firmă fondată în 3 ianuarie 2020 nu avea cum să fi făcut profit până la 31 decembrie 2019, pentru că nu exista, dar așa a fost formulată condiția în documentul oficial.

22 decembrie

22 decembrie, 2020

Hub Emag pentru 1000 de firme în comerţ online langă Bucureşti

Peste 1.000 de firme românești care vor să facă e-commerce vor putea activa, în sistem fulfillment, într-un nou hub care va fi construit de gigantul comerțului online românesc eMag în comuna giurgiuveană Joița, la 19 km de București. „Odată cu creșterea fără precedent a comerțului online, noul hub va fi pus la dispoziția antreprenorilor care vor să evolueze în noua economie și să facă ecommerce folosind infrastructura pusă la dispoziție de eMAG prin intermediul programului Fulfillment by eMAG (FBE). Prin acest program eMAG le oferă comercianților din eMAG Marketplace servicii pe întreg lanțul logistic de la recepție și până la depozitare, picking, împachetare, livrare, relații cu clienții sau retur, acolo unde este cazul. Peste 1.000 de firme sunt așteptate în FBE în următorul an”- a informat eMag, luni, într-un comunicat remis StartupCafe.ro. Hubul logistic se va întinde pe 130.000 mp, în cadrul unui parc industrial înființat de eMag împreună cu primăria Joița situat pe o suprafață de teren 290.000 mp. Investiția în noul hub, demarată în toamna anului 2020, se ridică la 90 de milioane de euro. În vara acestui an va fi dată în folosință o suprafață de 100.000 mp, urmând ca toate automatizările să fie gata până în septembrie 2022, când tot centrul logistic va fi funcțional, a menționat compania. Între timp, eMAG a realizat prin investiții proprii conexiunea dintre autostrada A1 și drumul județean DJ 602. Proiectul a creat în zonă rețelele de gaz și electricitate, fiind extinse cu 2-3 km din punctele de racordare, „astfel că proprietățile din apropierea eMAG au acces facil la aceste utilități” - mai arată compania. Totodată, vor fi plantați copaci pe o suprafață de 100.000 mp. „Aceste centre sunt parte din infrastructura pentru noul mod de comerț și parte a noii economii: economia digitală. Estimăm că vom crea minimum 1.200 de locuri de muncă în parcul industrial, iar impactul în economia locală și centrală va fi vizibil, deoarece anticipăm că cererea de bunuri și servicii va crește, iar în zonă vor veni și alți investitori”, a spus Tudor Manea, director general eMAG. Noul centru logistic tehnologizat își propune să crească productivitatea și să ofere „infrastructură pentru antreprenorii care vor opta pentru comerț online”. Compania românească eMAG a fost fondată în anul 2001 de Radu Apostolescu, Dan Teodosescu și Bogdan Vlad. În anul 2012, eMag a fost preluat (70%) de fondul de investiții sud-african Naspers. Dintre cei 3 fondatori ai magazinului online, Radu Apostolescu a rămas ultimul în companie. În 2014 și el și-a vândut ultimul pachet de acțiuni, de 8,4%, către Naspers și Iulian Stanciu, acesta din urmă fiind în continuare acționar minoritar și CEO. În cadrul Naspers, eMag face parte din compania Prosus, listată pe bursă la Amsterdam și Johannesburg. În Prosus sunt grupate principalele afaceri de comerț online ale fondului de investiții sud-african. Pionier al pieței de comerț online din România, eMag a devenit un lider regional, extinzîndu-se în Bulgaria și Ungaria. Consumatorii au acces la oferta proprie eMag, precum și la cea a partenerilor din Marketplace. Business-ul oferă servicii complexe cu valoare adăugată: livrarea la easybox și livrarea rapidă prin tazz by eMAG, 30 de zile drept de retur, returnarea rapidă a banilor prin Instant Money Back, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, finanțare în rate prin eCredit și aplicația de mobil. Sursa: Startupcafe.ro

22 februarie

22 februarie, 2021

Ministerul economiei publică toate contractele cu statul.

Joi dimineata, ministrul Economiei Claudiu Nasui a publicat urmatoarele pe pagina sa de Facebook: "Transparență totală. Ministerul economiei publică toate contractele cu statul. În primele zile de mandat am cerut toate contractele încheiate de minister în valoare de peste 5.000 de euro. Ele nu trebuie să rămână doar la ministru, ci trebuie să fie văzute de toți contribuabilii. Niciodată până acum un minister nu a făcut o platformă publică în care să apară toate contractele sale. O platformă în care să fie disponibile absolut toate detaliile din contracte. E o platformă în care informația va fi ușor de găsit de oricine este interesat. Această platformă o lansăm azi pentru ministerul economiei și o găsiți la acest link: https://bit.ly/2NAElkk Contribuabilii români plătesc taxe și impozite în România și încă mari (avem cea mai mare povară fiscală pe salariile mici din UE). Este normal să știe nu doar marile direcții în care merg banii lor, ci și concret la cine și pe ce s-au dus. Nu ne oprim aici. De îndată ce ne putem organiza în minister de sine stătător, vom modifica procedura de lucru astfel încât nicio factură pentru un contract de peste 5.000 de euro să nu mai poată fi făcută dacă contractul nu este deja urcat în această platformă publică. Se zice că la stat un leu din trei este furat sau risipit. Vă las pe dumneavoastră să vedeți dacă se verifică. Am atras multă animozitate prin refuzul de a semna „ca primarul” tot felul de contracte aduse pe ultima sută de metri. Nu am venit aici să-mi fac prieteni. Am venit aici să sprijin mediul de afaceri autentic (care nu există doar grație contractelor cu statul) și să opresc căpușarea banului public. Fix asta voi face, oricare ar fi consecințele. Cu mai multă transparență fiecare cetățean, fiecare ziarist, fiecare ong-ist va avea posibilitatea mai mult ca niciodată să vadă problemele sistemului și să propună soluții."

18 februarie

18 februarie, 2021

Concurs pentru antreprenori cu premiu de 10.000 de euro

Clubantreprenor.ro relatează azi că BCR Școala de Business, în parteneriat cu PRO TV, lansează un concurs pentru antreprenori cu un premiu cash de 10.000 de euro și consultanță de business Ambasadorii BCR Școala de Business revin cu sfaturi de educație antreprenorială în emisiunea Imperiul Leilor;La doar un an de la lansare, platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 9.000 de utilizatori. Banca Comercială Română, prin programul BCR Școala de Business, în parteneriat cu PRO TV, lansează un concurs online, în care antreprenorii sunt invitați să se înscrie pe pagina concursimperiulleilor.protv.ro, să-și facă cont pe platforma www.bcrscoaladebusiness.ro și să își prezinte planurile de viitor pentru a câștiga un premiu cash de 10.000 de euro din partea BCR. În plus, câștigătorul va beneficia de consultanță de business de la echipa BCR. Participanții la concurs trebuie să prezinte povestea afacerii pe care o conduc, precum și motivația ce stă în spatele înscrierii la concurs și felul în care vor folosi cei 10.000 de euro pentru a dezvolta un business inteligent. Textele, ce vor fi evaluate de juriul competiției, nu trebuie să depășească 1.500 de caractere cu spații și pot include informații despre domeniul de activitate, inovația adusă de produsul/serviciul oferit, impactul businessului în comunitate, profitabilitatea afacerii, potențialul de creștere sau participarea în acceleratoare/incubatoare de afaceri. Participanții sunt îndemnați să prezinte și un moment dificil cu care s-au confruntat și pe care l-au depășit ulterior. Juriul va fi format din experți BCR în consultanță pentru firme micro și IMM-uri. BCR Școala de Business revine alături de antreprenori la emisiunea Imperiul Leilor, difuzată pe PRO TV, și susține afacerile românești aflate la început de drum. Ambasadorii BCR în cadrul emisiunii Ambasadorii BCR în cadrul emisiunii, Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR, și Bogdan Cernescu, Director Corporate Coverage, au intervenții în fiecare din cele 13 emisiuni oferind sfaturi practice de educație antreprenorială. Printre cele 13 teme abordate în emisiune se numără analiza de piață, cum obții finanțare, surse de venituri, planul de afaceri, pitch-ul de nota 10 sau planul de criză, iar subiectele vor fi detaliate înainte de emisiune în discuții live pe pagina de Facebook a PRO TV, la care vor participa Dana și Bogdan alături de Ionuț Stanimir, Directorul de Marketing și Comunicare BCR. „Imperiul Leilor a ajuns la cea de-a doua ediție și ne bucurăm să putem fi din nou alături, ca parteneri, în acest demers de promovare a antreprenorilor români. Am lansat platforma BCR Școala de Business anul trecut într-un context foarte dificil și cei 9.000 de utilizatori demonstează că am făcut pasul potrivit. Pentru a crea o afacere de succes este nevoie de perseverență și muncă susținută, și orice ajutor din partea unor specialiști cu experiență poate contribui semnificativ în accelerarea acestui proces ce poate fi dificil, dar și plin de satisfacții”, susține Dana Dima, Vicepreședinte Retail & Private Banking BCR. „Pentru a crea un business inteligent este nevoie de un cumul de lucruri, precum o analiză de piață realizată corect, un plan de afaceri bine pus la punct, un produs sau serviciu de calitate ce vine în întâmpinarea nevoilor pieței sau pregătirea pentru a atrage investitori. La BCR, credem cu tărie în dezvoltarea continuă a mediului de afaceri românesc și credem că antreprenorii sunt cei care creează locurile de muncă și îndrăznesc să pregătească un viitor mai bun pentru comunitățile lor”, spune Bogdan Cernescu, Director Corporate Coverage. BCR Școala de Business a ajuns la peste 9.000 de utilizatori La doar un an de la lansare, platforma BCR Școala de Business a ajuns la peste 9.000 de utilizatori, antreprenori, manageri, liber profesioniști, profesori și studenți care doresc să se pregătească pentru o aventură în lumea businessului. BCR Școala de Business este o platformă online cu lecții și sfaturi practice de business pentru antreprenorii aflați la început de drum, dar și pentru cei experimentați, unde aceștia pot învăța cum să își completeze abilitățile native și simțul afacerilor cu cunoștințele necesare pentru a avea un business inteligent. Platforma cuprinde în prezent 4 cursuri, ce au în total peste 30 de capitole, 44 de materiale video și 40 de teste. Despre BCR Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 17 de centre de afaceri și 16 de birouri mobile dedicate companiilor și 371 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca nr.1 în România pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de cea mai mare rețea națională de bancomate – 1.830 de bancomate, 12.700 POS-uri și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.

17 februarie

17 februarie, 2021

Transparenţă 100% în Ministerul Economiei

Ministrul Economiei, Claudiu Nasui, a facut urmatoarele declaratii Joi seara pe pagina sa de Facebook: "100% Transparență. Am supărat mulți oameni din sistem în momentul în care am spus adevărul. Am spus adevărul despre mersul la târguri pe banii statului și despre faptul că măsura 3 nu își atinge scopul. Nu își atinge scopul pentru că ajunge să finanțeze în proporție de peste 50% imobiliare. Și nu doar atât, dar suspiciunile de fraudă de care am vorbit sunt bazate pe fapte reale. Am avut discuția aceasta și cu premierul și i-am propus un curs de acțiune. Știu că adevărul doare, dar singura noastră șansă dacă vrem să salvăm România este măcar să spunem adevărul și să fim foarte transparenți cu ce găsim în ministere. Nu să menținem butaforii. Sunt acuzat că am avut cont pe platforma de granturi. Nu este absolut nicio problemă. Am vrut să văd fiecare pas din procedură și să o optimizez. Ceea ce am și făcut. Am folosit acel cont de câteva ori și exclusiv în scopul înțelegerii proceselor din spatele platformei și a muncii funcționarilor pentru a crește numărul de procesări pe zi. Ceea ce am și reușit. Am crescut numărul de evaluări de 9 ori în timp record. Pentru că vreau să fiu 100% transparent, am cerut la STS log-ul accesului pe platformă aferente contului meu. După care am primele și singurele accesări în 29 decembrie și 31 decembrie. Deci cu mult înainte să fie vreo informație relevantă. Pe 24 decembrie a fost prima mea zi în minister. De când am venit în minister am făcut din transparență o regulă. Am spus că voi duce la bun sfârșit toate măsurile începute de vechiul guvern. Și voi face fix asta. Am avut 3 priorități: deblocarea măsurilor de ajutorare CoVid, operaționalizarea schemei pentru Horeca și reorganizarea ministerului (care se împarte cu cel al energiei). Am avut o abordare activă în toate cele 3 priorități. Am găsit finanțare pentru măsuri (mulțumesc lui Cristian Ghinea). Am încercat să automatizez cât se poate toată procedura (mulțumesc STS-ului care gestionează platforma). Am multe de spus despre această măsură, dar este în desfășurare o anchetă. Vă promit, însă, că toți cei care au divulgat date cheie (în speță procentul de cofinanțare de la limita eligibilității) au comis fapte penale și vor suporta consecințele. Statul român suferă de sindromul Cernobîl. Să vedem o problemă dar să nu zicem nimic. Să o acoperim. Reactorul a explodat, dar statul se preface că nu s-a întâmplat nimic. Faimosul „stați liniștiți, avem de toate”, când de fapt în sistem e dezastru. Și dacă cumva vorbim despre problemă, interesele din sistem se coalizează contra celui care spune că împăratul este gol."

11 februarie

11 februarie, 2021

Noutăți fiscale pentru firme in 2021

Asa cum ne-au obisnuit, partenerii nostri de la Termene.ro vin din nou in sprijinul mediului de afaceri cu informatii folositoare antreprenorilor romani. De data aceasta, Adrian Dragomir ne prezinta ultimele noutati fiscale pentru firmele si persoanele fizice cu activitate economica in 2021.

09 februarie

09 februarie, 2021

Ministrul Năsui ar vrea să se reia inscrierile la Măsura 3

Surse din Ministerul Economiei au declarat, pentru StartupCafe.ro, că există o intenție a ministrului Claudiu Năsui de a relua de la zero sesiunea de înscriere a firmelor la Măsura 3 - granturi de investiții de 50.000-200.000 de euro, din cadrul schemei de ajutoare de stat de redresare a IMM-urilor din criza COVID-19. Potrivit surselor, Năsui își dorește să reia sesiunea de aplicații la Măsura 3, dar cu modificarea în prealabil a procedurii de implementare, prin care să fie eliminate investițiile imobiliare de orice fel dintre cheltuielile eligibile. Contactat de StartupCafe.ro, Claudiu Năsui nu a confirmat, dar nici nu a infirmat informația, precizând că a avut o discuție cu premieurl Florin Cîțu și așteaptă deciziile acestuia îainte să spună public ce va face în privinșa Măsurii 3. „Am propus premierului un curs de acțiune. Eu nu am de gând să finanțez apartamente din proiecte europene. Nu este greu să se prevadă în proiect că investiția imobiliară este spațiu comercial, deși este un apartament. Voi continua aceste măsuri și le voi duce la bun sfârșit, dar finațarea imobiliarelor este exclusă” - a spus Claudiu Năsui, pentru StartupCafe.ro, fără însă să precizeze dacă se va anula sau nu sesiunea de înscrieri de la Măsura 3, finalizată pe 29 ianuarie. De asemenea, Năsui a mai spus că are „suspiciuni de fraudă” privind faptul că pe ultima sută de metri a sesiunii de înscrieri s-au depus majoritatea proiectelor care au șanse să fie finanțate prin prisma procentului mare de aport propriu la investiție. „În ultimele 48 de ore din sesiunea de înscrieri s-au depus 68% din proiectele eligibile” - a afirmat el. Totodată, ministrul Economiei a susținut că a cerut Ministerului Finanțelor, prin proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2021, fonduri pentru toată schema de finanțare IMM. „Eu am solicitat bani pentru toate măsurile și acum așteptăm să vedem ce primim. În cazul schemei IMM, sunt fonduri europene, deci avem argumentul că mai mult se aduc bani în economie decât se scot” - a afirmat Claudiu Năsui, pentru StartupCafe.ro. Anterior, premierul Florin Cîțu declarase că vrea să trimită proiectul de buget la Parlament pe 4 februarie 2021, însă, între timp, calendarul s-a amânat. Întrebat de Startupcafe.ro când se va adopta, totuși, bugetul în Guvern, ministrul Economiei, Claudiu Năsui, a răspuns: „Bugetul nu este în portofoliul meu”. Premierul Florin Cîțu a anunțat vineri că trimite Corpul de control să investigheze situația de la Măsura 3-granturi de investiții pentru IMM, în urma unei discuții pe care a avut-o cu ministrul Economiei, Claudiu Năsui. Reamintim că ministrul Năsui a reclamat, vineri, tot pe Facebook, că Măsura 3 a schemei de ajutoare de stat de redresare a IMM-urilor din criza COVID nu își atinge scopul.

05 februarie

05 februarie, 2021

Finantare “interzisa” pentru majoritatea aplicantilor la Masura 3

Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului face publice astăzi listele aplicanților înscriși în cadrul măsurii 3 – “Granturi pentru investiții acordate IMM-urilor”. Această măsură face parte din schema de ajutor de stat instituită prin OUG nr. 130 din 31/07/2020, cu completările și modificările ulterioare. Astfel, în perioada de înscriere au aplicat 27.736 firme, conform cu cifrele din documentele atașate. Listele sunt ordonate pe regiuni, în funcție de criteriile de departajare, așa cum sunt ele descrise în procedura de implementare. De asemenea, situația prezentată este extrasă din platforma de depunere, iar statusul fiecărui aplicant poate suferi modificări, în urma evaluării propriu-zise. Conform procedurii de implementare a măsurii, admiterea la finanțare se va face în ordinea descrescătoare a punctajului obţinut la evaluarea planurilor de investiții on-line. La punctaje egale, departajarea se va face în funcție de procentul cofinanțării, valoarea cifrei de afaceri și ordinea înscrierii aplicației. Bugetul, fără componenta de contribuție proprie, alocat pe cele opt Regiuni de dezvoltare este: a) Bugetul alocat pentru Regiunea București – Ilfov este în valoare totală de 347.173.994 lei; b) Bugetul alocat pentru Regiunea Centru este în valoare totală de 271.883.528 lei; c) Bugetul alocat pentru Regiunea Nord-Vest este în valoare totală de 281.916.856 lei; d) Bugetul alocat pentru Regiunea Sud-Est este în valoare totală de 292.343.648 lei; e) Bugetul alocat pentru Regiunea Sud-Vest este în valoare totală de 235.488.120 lei; f) Bugetul alocat pentru Regiunea Nord-Est este în valoare totală de 344.477.610 lei; g) Bugetul alocat pentru Regiunea Sud-Muntenia este în valoare totală de 309.656.058 lei; h) Bugetul alocat pentru Regiunea Vest este în valoare totală de 231.553.481 lei. Descarcă AICI listele RUE de aplicanți la Măsura 3 Bucuresti-Ilfov Regiunea Centru Regiunea NE Iasi Regiunea NV Cluj Regiunea SE Constanta Regiunea SM Ploiesti Regiunea SV Craiova Regiunea V Timis

02 februarie

02 februarie, 2021

Misterul fricii de Whatsapp

Intr-o perioada in care securitatea informatiilor tale este in prim-plan iar "fake news" circula non-stop pe toate retelele de socializare, ia decizii corecte si informate privind comunicatiile tale si platformele pe care le folosesti!

19 ianuarie

19 ianuarie, 2021

Deblocarea Plăților pentru cele 3 Granturi

Cristian Ghinea, ministrul investițiilor și proiectelor europene, și Claudiu Năsui, ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, au anunțat, luni, intr-un comunicat pentru StartupCafe.ro „deblocarea celor trei măsuri” de ajutoare de stat pentru firmele mici și mijlocii, PFA, ONG și cabinete medicale individuale, pentru redresarea din criza COVID-19. Cele două ministere afirmă că „odată cu noul buget” de stat pe anul 2021, „banii vor intra în conturile aplicanților admiși într-un timp mult mai redus”. Comunicatul integral: Soluția identificată asigură resursele necesare de bani pentru a acoperi în întregime bugetul celor trei măsuri de sprijin pentru antreprenori, inclusiv măsura 3. Vineri, 15 ianuarie, a avut loc întrevederea cu Comisia Europeană pentru notificarea schemelor de ajutor de stat în forma așteptată de către zecile de mii de antreprenori care au depus aplicații. În săptămâna 22 - 26 ianuarie vom avea acceptul pentru măsuri.Schimbarea cadrului legislativ în timpul derulării procedurilor, sursele neclare de finanțare, lipsa de dialog între ministere și cu Comisia Europeană au afectat stabilitatea acestor intervenții ale statului român. Am depășit aceste probleme prin muncă și dialog.Respectarea promisiunilor pe care statul român le-a făcut antreprenorilor reprezintă un punct crucial în crearea unui relații de încredere între stat și mediul de afaceri, pentru că predictibilitatea joacă un rol esențial în determinarea bunului mers al oricărei afaceri.Cele trei măsuri de finanțare au ca scop sprijinirea mediului de afaceri, care este extrem de afectat de pandemia COVID și de efectele asupra activității comerciale. Două dintre acestea iau forma unor granturi: microgranturi, adică 2.000 euro, și granturi pentru capitalul de lucru de la 2000 euro până la 150.000 euro. În cazul celei de-a treia măsuri, granturile pentru investiții, valorile sunt cuprinse între 50.000 euro și 200.000 euro.După suplimentarea care a avut loc în octombrie anul trecut, măsurile nu mai aveau toată finanțarea asigurată. Concret, lipseau 500 de milioane de euro din fonduri europene. Prin urmare, au existat mai multe discuții între cei doi miniștri precum și între aceștia și Comisia Europeană, pentru a identifica o soluție.Pasul următor este ca bugetul să fie adoptat de către Parlament, cu noile modificări. De asemenea, în ultimele zile, în cadrul ministerului Economiei și a agențiilor din subordine, ritmul de procesare a crescut considerabil la aproape 845 de dosare/zi. Toate acestea înseamnă că, odată cu noul buget, banii vor intra în conturile aplicanților admiși într-un timp mult mai redus. Dacă nu ați reușit încă să aplicați pentru Măsura 3, ne puteți contacta pentru consultanță la office@inafaceri.ro

18 ianuarie

18 ianuarie, 2021

Digitalizarea ignorata de societățile care au aplicat pentru Măsura 3

Aplicația antreprenorilor, InAfaceri.ro a realizat cu ajutorul Termene.ro o analiză a peste 1400 de societăți în vederea eligibilității pentru Măsura 3, Granturi pentru investitii. În acest context, s-a constatat o tendință crescută pentru achizițiile imobiliare precum hale industriale, spații comerciale sau clădiri de birouri, însă mai puțin pentru echipamentele tehnologice menite să conducă la expansiunea digitalizării. Un procent semnificativ din societățile care au decis să aplice pentru Măsura 3 și să beneficieze de fonduri nerambursabile au ales să facă achiziții ce includ o gamă diversificată de spații. Utilajele și echipamentele pentru implementarea digitalizării au fost ignorate aproape în totalitate. "Concluzia este că peste 80% din societățile care aplică la această Măsură fac achiziții imobiliare: spații comerciale, spații de birou sau hale industriale. Prea puțin utilaje și extrem de puține echipamente pentru digitalizare", declară Alin Meteșan, fondatorul aplicației InAfaceri.ro Rezultatele sunt dezamăgitoare având în vedere poziția importantă pe care o ocupă acum digitalizarea în aproape fiecare domeniu al vieții cotidiene. De asemenea, România este o țară codașă în ceea ce privește gradul de tehnologizare, iar Măsura 3 ar fi reprezentat o șansă potrivită pentru a schimba acest fapt. InAfaceri.ro este o aplicație destinată exclusiv antreprenorilor care își doresc să se dezvolte continuu. Este locul de întâlnire atât al oamenilor cu experiență vastă în domeniul afacerilor, dar și al celor care abia și-au început drumul profesional. Aplicația oferă numeroase oportunități antreprenorilor precum: vanzarea/cumpararea afacerilor, accesare finantari, dar si promovarea afacerilor/serviciilor.

12 ianuarie

12 ianuarie, 2021

Interviu Video cu Ministrul Economiei despre fondurile COVID

Noul ministru al Economiei, Claudiu Năsui, susține, într-un interviu video acordat StartupCafe.ro, că va accelera ritmul de procesare a cererilor de finanțare din granturile de 1,5 miliarde de euro pentru IMM, de redresare din criza COVID, și că încearcă să obțină fonduri bugetare și pentru peste 4.000 de firme care așteaptă acum banii de la Start-Up Nation 2018-2019. Principalele idei sunt: „Ne gândim să aducem ajutor extern, profesii reglementate prin lege în domeniul financiar- CECAR, AVEVAR etc. - să poată și ei procesa (dosare de finanțare la Măsura 2 și Măsura 3)”La Măsura 2, „oamenii din minister preferă să ceară clarificare decât să respingă direct. Mi se pare de bun-simț”.Redeschiderea Măsurii 1? „Da, eu sunt favorabil acestui lucru, dar trebuie să vedem cum facem, pentru că prioritatea sunt Măsura 2, apoi Măsura 3 și ajutorul pentru HoReCa”.„Am fost la Ministerul Fondurilor Europene tocmai pentru a găsi finanțare adecvată și pentru HoReCa și inclusiv pentru Măsura 3 trebuie găsite surse. (...) Fiecare dintre cele 3 scheme mai are nevoie de un aviz, de proceduri de la Comisia Europeană și ne trebuie și pentru schema 3. (...) Căutăm soluții ca să fie finanțată toată lumea căreia i s-a promis finanțare”.Ajutoarele HoReCa: „Nu vreau să promitem bani la oameni și să nu-i dăm. I-am promis, îi dăm”.Plățile Start-Up Nation 2018: „Depind de alocarea de la Ministerul Finanțelor și vă pot promite că solicităm banii aceia, sunt 857 milioane lei - necesarul de finanțare pentru plată”.„Pentru celelalte programe, vreau să vedem transparent pe site cât ne-a costat de exemplu un loc de muncă, pentru că multe dintre aceste programe au ca scop să creeze locuri de muncă”.„Pe viitor vom folosi instrumente financiare. Sunt 3 lucruri pe care le facem. E mult mai ușor pentru aparatul administrativ să interacționeze cu 20 de bănci decât cu 18.000 de firme. Hai să garantăm creditul!”.„Eu nu vreau să finanțez faliment, nimeni nu vrea să finanțeze falimentul. Scopul statului în aceste scheme nu este să finanțeze lucruri care să eșueze. Tocmai, este să reușim”.„N-am fost de acord cu multe lucruri (făcute de fostul guvern PNL - n.r.) și nu mi-am schimbat opiniile odată ajuns la guvernare. Dar ceea ce am zis rămâne valabil. Statul român - nu eu, nu USRPLUS - a făcut niște promisiuni unor oameni și trebuie să le ducem pe toate la îndeplinire”.„Eu o să fac Ministerul Economiei să fie o mașinărie de debirocratizare în toată România, în toate domeniile: sănătate, educație, muncă”.„Speranța mea este ca acel domeniu” în care să se introducă în format pilot salariul minim netaxat – „să fie agricultura, pentru că sunt salarii mai mici, e și un impact foarte mic, e și evaziune fiscală multă în agricultură și atunci ar ajuta”.„Mi s-a spus că, dacă deranjez unii oameni care sunt împământeniți aici și branșați de multă vreme, o să fiu atacat. Exact lucrul acesta îl spun. Toată lumea trebuie să știe că, dacă muncești și-ți faci treaba, nu e nicio problemă, vor avea în mine un susținător și îi voi ajuta să-și ducă cariera în funcția publică până unde își doresc ei și să-și facă treaba în liniște și profesionalism”.„Nu trebuie să ne fie frică să greșim. Și când ești mic, statul să te lase în pace și, pe măsură ce crești, poate să vină o povară administrativă mai mare, pentru că poți să reziști”.

09 ianuarie

09 ianuarie, 2021

Ministrul a facut publica procesarea Ajutoarelor de Stat

"Așa cum am promis, facem publice datele privind procesarea cererilor pentru masurile de ajutor de stat. Acestea vor fi publicate săptămânal și am inclus și informații privind comunicarea cererilor care au nevoie de clarificări, cererile respinse, precum și cereri a căror rezoluție nu a fost încă trimisă spre aplicanți. Ieri m-am întâlnit cu ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, pentru a găsi soluții de finanțare din bani europeni pentru toate programele. Voi continua să caut metode pentru a ușura povara asupra contribuabililor români, în aceeași măsura în care lucrăm și la relansarea economiei", a declarat Ministrul Economiei pe pagina sa de Facebook azi, 08.01.2021.

08 ianuarie

08 ianuarie, 2021

Numărul de firme dizolvate a scăzut

Anul 2020 a fost cu siguranță plin de peripeții. Activitatea firmelor derulată pe parcursul anului s-a scontat cu câteva rezultate interesante. Din păcate, unele domenii au fost defavorizate într-o astfel de perioadă și au suferit consecințe grave. Însă, altele au avut parte de oportunități decisive. Iată aici o listă completă cu cele mai importante schimbări la nivelul firmelor: Municipiul București a avut parte de cele mai multe dizolvări în total de 4.499 de firme (în scădere cu 17,66% față de primele 11 luni din 2019), fiind urmat de Timiș (1.215, minus 23,25%), Cluj (1.154, minus 22,39%) și Constanța (1.136, minus 25,90%). În niciun județ nu s-a consemnat o creștere a numărului de firme dizolvate în primele 11 luni din 2020. Cele mai mici scăderi au fost înregistrate în județele Vrancea (-4,80%), Mureș (-7,53%) și Argeș (-9,96%), în timp ce scăderile cele mai semnificative s-au raportat în Caraș-Severin (minus 56,48%), Teleorman (minus 48,01%) și Bistrița-Năsăud (minus 42,77%), scrie Agerpres. Domeniul de activitate care a înregistrat cele mai multe dizolvări de firme în ianuarie - noiembrie 2020 este comerțul cu ridicată și cu amănuntul, repararea autovehiculelor și motocicletelor, unde s-au înregistrat 6.831 de dizolvări la nivel național. Față de aceeași perioadă din 2019, dizolvările din acest sector au scăzut cu 26,32%. Construcțiile și activitățile profesionale, științifice și tehnice sunt alte două domenii de activitate unde s-a înregistrat un număr mare de dizolvări de firme, și anume 2.249 (minus 26,33%), respectiv 2.245 (minus 17,77%). În octombrie 2020, au fost înregistrate 2.022 de dizolvări, cele mai multe în București (449) și în județele Cluj (102) și Timiș (95), potrivit profit.ro. Construcțiile și activitățile profesionale, științifice și tehnice sunt alte două domenii de activitate unde s-a înregistrat un număr mare de dizolvări de firme, și anume 2.249 (minus 26,33%), respectiv 2.245 (minus 17,77%). În octombrie 2020, au fost înregistrate 2.022 de dizolvări, cele mai multe în București (449) și în județele Cluj (102) și Timiș (95), relatează profit.ro. Sursa: profit.ro

06 ianuarie

06 ianuarie, 2021

Nu uitati sa visati departe !

Va doresc un an nou fericit cu multe realizari si nu uitati sa visati departe ! 🙏❤️

01 ianuarie

01 ianuarie, 2021

Ultimele noutati cu privire la cele 3 Granturi - Declaratia Ministrului Economiei

Azi-dimineata, noul ministru al Economiei Claudiu Nasui a publicat pe pagina sa personala de Facebook informatii despre stadiul in care se afla procesarea aplicantilor la cele 3 Granturi: “După primele 3 zile în ministerul Economiei pot să vă spun că sunt foarte multe lucruri de făcut. Nu am mai scris pe facebook în ultimul timp pentru că am avut zile foarte lungi la minister. Am intrat cu dorința de a face reforme, dar și să duc la bun sfârșit toate programele deja începute. Pe principiul că nimeni nu trebuie să sufere pentru că s-a schimbat guvernul. Principalul cartof fierbinte al acestor zile a fost administrarea schemelor de ajutor de stat în contextul pandemiei. Prioritatea zero a ministerului trebuie să fie sănătatea economiei. Mediul privat a suferit enorm din această criză și greul nu s-a terminat. Până acum greutățile economice au fost resimțite doar de către cei din mediul privat. Sunt 3 scheme principale de ajutor de stat în contextul pandemiei, acordate prin OUG 130. Prima prin care statul dă 2.000 de euro (microgranturi). A doua prin care statul dă 15% din cifra de afaceri a anului 2019 (capital de lucru). A treia prin care statul dă până la 200.000 de euro pentru investiții. Toate aceste scheme sunt prin fonduri europene, statul român dând numai partea de cofinanțare. Când am venit în minister, publicul nu se știa în ce stadiu este fiecare schemă. Deși mediul de afaceri care aplicase pentru aceste măsuri întreba destul de frecvent, informația nu apărea nicăieri. Așa că în prima seara am făcut public stadiul schemelor. Mai mult, vom pune pe site-ul ministerului săptămânal stadiul lor, oricare ar fi el. Zic asta pentru că sunt întârzieri majore și e corect ca românii care au aplicat pentru aceste scheme să fie informați corect. Oricare ar fi situația, nu voi abdica niciodată de la transparență. Adevărul trebuie spus. Pe schema 1 nu sunt probleme mari și lucrurile funcționează bine. Am citit articole care spun că finanțările s-au făcut preferențial și nu în ordinea înscrierii. Am investigat și este fals. Ce s-a întâmplat, însă, este că dosarele au fost repartizate la cele 9 agenții din subordinea ministerului pentru a fi procesate mai repede. Iar împărțirea s-a făcut pe calupuri. Astfel încât procesările nu s-au mai făcut în ordinea înscrierilor. Primii procesați au fost cei care erau la începutul calupurilor și nu neapărat cei care au solicitat primii. În momentul de față mai sunt ~500 de cereri de procesat pentru schema 1 iar banii au plecat deja în bănci, astfel încât, toți cei care au aplicat și au fost admiși vor primi banii. Pe schema 2 este un blocaj mare. Sunt 18.000 de solicitări care nu au fost încă procesate. Deblocarea acestui proces este prioritatea noastră principală acum. Ieri am fost la STS să discutăm despre îmbunătățirea platformei astfel încât angajații Ministerului Economiei să trebuiască să facă cât mai puține operațiuni manuale. Trebuie să recunosc că STS-ul este o instituție a statului român deosebit de profesionistă și foarte bine condusă. Obiectivul lor principal este reușita vaccinării, iar lucrul acesta este normal. Avem, însă, și sprijinul lor pentru îmbunătățirea platformei de ajutoare de stat, lucru care ar trebui să mai deblocheze o parte din schema 2. Pentru a depăși restul blocajelor, avem mai multe idei despre cum putem suplimenta forța de muncă care se ocupă de procesare. Pentru schema 3, am primit multe întrebări de clarificare. Le-am dat în lucru și vom pune la zi site-ul ministerului astfel încât să se regăsească acolo toate răspunsurile în mod oficial. Pe viitor, sunt soluții pentru a face lucrurile mult mai eficient. Deocamdată, însă, lucrăm cu ce avem. Am spus la audieri că e nevoie de predictibilitate și continuitate. Nu putem să schimbăm roata la mașină din mers. Ducem la bun sfârșit aceste scheme, dar avem grijă să facem mai bine pe viitor. Nu voi susține să se mai facă aceste scheme de ajutor de stat în felul în care au fost făcute până acum. Nu mai trebuie statul să dea punctaje și să decidă cine primește și cine nu primește finanțări. Există soluții de piață, dar despre asta vorbim altă dată. Tot la capitolul acesta, nu am vrut să întârzii cu nimic schema de ajutor de stat pentru Horeca. Era deja gata în minister așa că i-am dat drumul pe circuitul de avizare. Și această schemă se va desfășura prin aceeași aplicație pe care o avem și acum pentru schemele de mai sus. Problema mare cu această schemă este că este de 500 de milioane de euro, deci 2.5 miliarde de lei, fără niciun euro de bani europeni. Toți banii pleacă în întregime din bugetul de stat. Este o sumă colosală, mai ales într-un an infernal bugetar. Mă voi lupta ca măsura să fie finanțată pe fonduri europene. Nu de alta, dar cu banii aceștia puteam începe cea mai puternică reformă anti-sărăcie și pro-dezvoltare: Zero taxe pe salariul minim. Ca să avem un ordin de mărime, impactul aplicării ei în agricultură ar fi sub 1 miliard de lei. Pentru o măsură care ar scoate din sărăcie zeci de mii de români, e foarte puțin. Din păcate o vom aplica abia din 2022 într-un sector care nu e încă ales, dar sper eu să fie cel al agriculturii. Nu de alta, dar s-ar preta foarte bine. Și de acolo o extindem în tot restul economiei. Pe partea de turism, am fost contrariat de video-ul din parcarea de la pârtia de ski din Straja, poate l-ați văzut (https://cutt.ly/8jwUzmu). Am cerut o investigație de la direcția care se ocupă de turism. Parcarea cu întâmplarea ține de primăria din zona respectivă. Voi reveni când am detalii complete. Toate acestea sunt îngreunate de faptul că ministerul se împarte în două. Se reface un minister al energiei. Toate companiile din energie se duc acolo. Transelectrica și Transgaz, companii de infrastructură energetică, care, chiar dacă au fost întotdeauna la Ministerul Economiei, acum rămân la PNL prin SGG. La ședința de guvern de azi vom da OUG-ul pe Horeca, sperăm să reușim să o finanțăm din fonduri europene și să găsim o soluție pentru cei care, deși au fost închiși forțat în timpul pandemiei, nu sunt eligibili pe program. Vă voi ține la curent!”

30 decembrie

30 decembrie, 2020

6 milioane de euro amenda pentru Emag

Consiliul Concurenței a sancționat Dante International cu 6,7 milioane de euro, relateaza consiliulconcurentei.ro Consiliul Concurenței a sancționat compania Dante International SA cu 32,28 milioane lei (aproximativ 6,7 milioane euro) pentru abuz de poziție dominantă pe piața serviciilor de intermediere prin platforme online de tip marketplace și a impus companiei o serie măsuri corective pentru a restabili mediul concurențial normal și pentru a preveni apariția unor astfel de fapte. În urma investigației declanșate la sfârșitul anului 2017, Consiliul Concurenței a constatat că Dante International SA, în calitate de deținător și administrator al platformei online eMAG Marketplace (www.eMAG.ro) a abuzat de poziția sa dominantă, în perioada ianuarie 2013 - iunie 2019, în special, prin poziționarea și afișarea mai favorabilă a propriei oferte de produse în detrimentul ofertelor partenerilor care comercializau pe platformă și cu care se afla în concurență directă. În acest fel, s-au limitat ofertele partenerilor afiliați eMAG.ro, ceea ce a condus la afectarea concurenței reale între ofertele de produse prezentate pe această platformă. Compania a recunoscut fapta anticoncurențială și a beneficiat de o reducere a amenzii. Pentru ca aceste fapte să nu se mai repete, autoritatea de concurență a impus companiei să adopte o serie de măsuri privind algoritmii utilizați de platformă, Dante având obligația să informeze complet și corect comercianții parteneri asupra modului de funcționare a algoritmilor, cum ar fi cei de listare, cei de poziționare a produselor pe platformă și să limiteze intervențiile manuale în funcționarea algoritmilor relevanți. În același timp, compania trebuie să dezvolte modificări ale structurii organizaționale, să creeze un sistem de gestionare a datelor colectate și stocate prin intermediul platformei, astfel încât accesul la aceste date agregate să se realizeze în mod nediscriminatoriu. Totodată, Dante trebuie să-și îmbunătățească politica de soluționare a plângerilor, prin crearea unui set de bune practici în administrarea relației cu participanții la platformă. Reamintim că, din acest an se aplică Regulamentul european (2019/1150) privind promovarea echității și transparenței pentru companiile care utilizează serviciile platformelor online și a motoarelor de căutare online. Regulamentul, numit și Platform to Business – P2B, urmărește crearea unui mediu online competitiv, echitabil și transparent prin impunerea unui set de obligații specifice. Astfel, printre altele, Regulamentul prevede că platformele online trebuie să afișeze „termenii și condițiile” de utilizare, să se asigure că sunt ușor accesibile pentru firmele utilizatoare pe parcursul tuturor etapelor relației comerciale și să prezinte în mod transparent situațiile și condițiile în care pot suspenda, sista sau în care pot impune alte restricții privind furnizarea de servicii către companiile utilizatoare. De asemenea, platformele online trebuie să afișeze informații generale privind modul în care termenii și condițiile afectează proprietatea și controlul drepturilor de proprietate intelectuală ale firmelor utilizatoare."

29 decembrie

29 decembrie, 2020

Interviu cu Antreprenorii, episodul 9: Deaconu Cristian

Salutare antreprenorilor de pretutindeni și bine v-am regăsit pentru un nou episod al rubricii “Interviu cu Antreprenorii”! Am ajuns la episodul cu numărul nouă, in care vom vorbi despre o afacere scoasa la vanzare. Până acum credem că am avut de învățat unii de la alții și suntem siguri că așa va fi și de acum înainte. Dacă vă întrebați cum să ajungeți lideri de piață în segmentul vostru de activitate și cum să vă diferențiați de concurență, invitatul de astăzi vă împărtășește câte ceva din experiența lui. Da, pandemia a afectat majoritatea fronturilor de business, însă tot de la Cristian Deaconu vom afla cum a reușit să facă față perioadei actuale și să-și păstreze toți angajații. Alin Metesan: De cât timp sunteți în piață și cu ce vă diferențiați față de competitori? Deaconu Cristian: Suntem pe piață din anul 2012, am început cu un singur club de fitness, apoi treptat, afacerea s-a dezvoltat, am deschis și altele, iar numărul de clienti a început să crească de la an la an, devenind leader în domeniul fitness ului în Craiova. Dorința noastră şi în acelaşi timp angajamentul nostru pe termen mediu şi lung este de a aduce schimbarea în stilul de viaţă al clienţilor care apelează la serviciile noastre, de a-i îndruma cum să obţină rezultatele la care acum doar speră, într-un timp cât mai scurt, însă adoptând un stil de viaţă din care nu are voie să lipsească mişcarea. Echipa este formată doar din instructori autorizaţi de Ministerul Tineretului și Sportului, avem aparatura performantă, un spaţiu generos. În cluburile noastre de fitness se găsesc toate elementele de care are nevoie un client pentru a obţine rezultatele dorite, pentru a se relaxa, pentru a face mişcare în cele mai benefice şi plăcute condiţii. Alin Metesan: În contextul actual al pandemiei, cât de tare v-a fost afectată afacerea? Deaconu Cristian: Ținând cont de faptul că statul nu a venit deloc în sprijinul antreprenorilor, pot spune că afacerea a fost destul de afectată. Am făcut eforturi să păstrăm toți angajații, să nu lăsăm oamenii fără locuri de muncă, chiar dacă numărul clienților a scăzut considerabil din cauza temerii legate de coronavirus. Alin Metesan: Care este motivul pentru care doriți să vindeți afacerea? Deaconu Cristian: Dorim să ne mutăm cu acest business în București, vrem să deschidem acolo cluburi de fitness, așa că primul pas este să vindem ceea ce am construit în Craiova si să ne apucăm de noi proiecte. Alin Metesan: Cum ați aflat de aplicația In Afaceri și ce impresie v-a lăsat? Deaconu Cristian: Am aflat de la niște antreprenori din București. Mi se pare o aplicație foarte utilă și bine organizată. Acesta a fost interviul de astăzi. Dacă și voi doriți să fiți invitații rubricii, vă invităm să vă promovați prin intermediul aplicației În Afaceri. Astfel, puteți câștiga un interviu în mod gratuit. Nimic mai simplu. 1. Intri în comunitatea antreprenorilor prin intermediul În Afaceri. 2. Postezi un anunț de promovare. 3. Primești în mod gratuit un interviu în cadrul rubricii dedicate. Te așteptăm alături de noi!

18 decembrie

18 decembrie, 2020

Vesti Bune pentru Masura 3 - Suplimentare Buget

Ministerul economiei recomanda antreprenorilor sa aplice pentru Masura 3 - ajutoare de stat nerambursabile intre 50.000-200.000 euro - chiar daca nu fac punctajul maxim, deoarece sunt sanse mari ca bugetul pentru aceasta masura sa fie in curand suplimentat. In acest caz, finantarea se va efectua in continuare pentru firmele inscrise in actuala sesiune. „La Măsura 3 am dat drumul, este deschisă până pe 29 ianuarie 2021. Oamenii să nu se grăbească, ci să-și facă proiectele corect. E important să vorbească cu o firmă de consultanță care știe să facă genul acesta de proiecte. Chiar dacă firma este la 85-90 de puncte, puneți pe oameni să aplice. Dacă vom primi bani de la Comisia Europeană, vrem să continuăm acest program și atunci normal că vor intra în continuare și ceilalți”, a declarat miercuri 16 Decembrie 2020, secretarul de stat Liviu Rogojinariu, la lansarea Cartei Albe a IMM de catre Consiliul National al IMM. Momentan bugetul Masurii 3, ajutoare de stat pentru redresarea COVID-19 este de 550 milioane euro, buget care include si cofinantarile beneficiarilor. InAfaceri.ro Aplicatia Antreprenorilor, vine in sprijinul mediului de afaceri oferind consultanta, redactarea si depunerea proiectelor fara avans, cu comision la succes dupa semnarea contractului de finantare care permite consultanta eligibila pana la 10% din valoarea totala a proiectului. Pentru mai multe detalii va stam la dispozitie pe: office@inafaceri.ro, la 0741262060 sau prin formularul de contact aferent Masurii 3

17 decembrie

17 decembrie, 2020

Diplomatia in afaceri – Clubul Mindset Owners

Antreprenoriatul in general este un mediu care ofera multe oportunitati dar si provocari in acelasi timp. Adesea, antreprenorul este singuratic iar acest lucru il resimte accentuat atunci cand constientizeaza importanta deciziilor care ii revin. Implicarea activa, intr-o comunitate potrivita valorilor fiecarui antreprenor si directionata spre dezvoltarea propriei afaceri, este un pas decizional important in strategia fiecarui leader. Clubul Mindset Owners pune accent pe relatiile interumane intre antreprenorii implicati in comunitate, sustinand prin metodologiile de lucru folosite diplomatia in mediul antreprenorial Initiativa Clubului a pornit de la un grup de oameni de afaceri cu experienta la nivel international de peste 15 ani, din nevoia de a relationa si dezvolta propriile afaceri, cu oameni care impartasesc acelasi set de valori. Astfel sintagma „esti media celor cinci persoane cu, care iti petreci cel mai mult timpul”, contureaza un mediu de lucru personal cu perspective unice, care este dificil de gasit in orice alt format. Accesul in comunitatea Clubului Mindset Owners se face exclusiv pe baza de invitatie. Daca esti proprietar de afaceri, poti cunoaste si interactiona cu o parte a comunitatii Clubului, accesand aplicația inafaceri.ro pentru a obtine o invitatie de participare. Daca te califici, prima participare la intalnire va fi sponsorizata de Club. www.ClubMO.org

12 decembrie

12 decembrie, 2020

Interviu cu Antreprenorii, episodul 8: Madalina Gatea

Salutare, antreprenori și bine v-am regăsit la rubrica de interviuri marca In Afaceri. Fie că vrem sau nu să recunoaștem, pe teritoriul României serviciile de pază și protecție sunt la mare căutare. Chiar și acum, în perioada pandemiei, se poate spune ca industria de față nu a fost afectată. Astăzi, alături de mine se află Mădălina Gatea, reprezentanta unei firme ce oferă în mod profesionist și responsabil soluții de securitate diferitor clienți. Fie că vorbim de ansambluri rezidențiale, centre comericale sau alte companii, este de la sine înțeleasă nevoia unui asemenea serviciu. De asemenea, a ales să ne dezvăluie și câteva dintre principiile care i-au condus societatea către succes. Încrederea și respectul reciproc este primul pas în stabilirea unor relații armonioase cu colaboratorii și clienții. Experiența vastă în domeniu a făcut ca echipa să poată acționa în timp rapid și să prevină săvârșirea unui eveniment neplăcut. De asemenea, atenția sporită și receptivitatea contribuie la satisfacerea nevoilor clienților. Alin Metesan: De cat timp sunteti in piata si cu ce va diferentiati fata de competitori? Madalina Gatea: Alin, noi ne-am licențiat în anul 2017 dar atunci Andrei, partenerul meu in aceasta afacere era încă angajat la o altă firmă de pază și protecție deci abia din 2018 pot spune că am început să ne dedicăm în totalitate, afacerii noastre. Încă de la început am știut exact ce traiectorie vrem să urmăm și ce valori ne doream să promovăm în societatea noastră. ATO Protection a fost gândită și creată ca o afacere de familie, în care devotamentul și susținerea fiecărui membru, contează. Plecăm de la premisa că siguranța este primordială în orice aspect al vieții noastre iar ca diferențiatori principali aș menționa: orientarea spre nevoile clientului și o atenție desăvârșită la detalii. Alin Metesan: Care este principala activitate a companiei dumneavoastra? Madalina Gatea: Serviciul pe care noi îl recomandăm întotdeauna, datorită avantajelor sale numeroase, este cel de supraveghere video și intervenție rapidă. Observi că le și menționez împreună deoarece, în mod clar, una fără cealaltă nu funcționează. Activitatea aceasta reprezintă, la momentul actual, cea mai eficientă metodă de securitate, deoarece îmbină două aspecte esențiale: prevenția evenimentelor nedorite, datorită sesizării lor în timp real, de către operator și contracararea promptă a acestora, de către echipajul de intervenție. În plus, ai acces la sistemul video de oriunde și oricând, direct de pe telefonul mobil; imaginile și înregistrările sunt stocate și pot fi utilizate în caz de nevoie; iar costurile sunt cu adevărat accesibile. Alin Metesan: In contextul actual al pandemiei, cat de tare v-a fost afectata afacerea? Madalina Gatea: Din fericire, societatea noastră nu a avut prea mult de suferit din cauza pandemiei, pot spune chiar că am făcut față cu brio, provocărilor ce au apărut. Datorită faptului că majoritatea clienților noștri au optat pentru serviciul de supraveghere video, am reușit să ne protejăm cu toții, reducând la maxim deplasările și întâlnirile. Un detaliu care a făcut într-adevăr diferența în această perioadă, a fost raportul detaliat pe care operatorii noștri îl scriu și îl trimit pe mail la finalul orelor de muncă, prin care beneficiarul este înștiințat despre fiecare eveniment care s-a desfășurat în incinta obiectivului său. Prin acest lucru, reușim să menținem o legătură constantă, bazată pe înțelegere, respect și transparență, cu toți clienții noștri. Pe de altă parte, în obiectivele cu pază umană, au existat mai multe schimbări dar cu toții s-au adaptat rapid. Faptul că am rămas uniți, am regândit planul și strategiile de business și nu am trecut nepăsători pe lângă greutățile cu care s-au confruntat cei din jurul nostru, ne-a ajutat să parcurgem mai ușor această perioadă. Alin Metesan: Care sunt principalele dumneavoastra provocari in acest moment? Madalina Gatea: Scepticismul oamenilor cu privire la trecerea de la paza cu personal uman la cea electronica, a fost de la început, o adevărată provocare pentru noi. Nu toată lumea este deschisă spre tehnologie și inovație, însă consultanții noștri de securitate reușesc de fiecare dată să prezinte numeroasele avantaje ale acestui serviciu într-o manieră profesionistă, obținând astfel, încrederea clientului. Mulțumirea clientului atunci când i se oferă cea mai bună soluție pentru cerințele și nevoile lui de securitate, reprezintă pentru noi, cel mai satisfăcător câștig pe care îl obținem. În anul următor ne-am propus să dezvoltăm și mai mult departamentul de supraveghere video, prin achiziționarea unor programe și echipamente noi, menite să crească gradul de siguranță. Un alt obiectiv este dezvoltarea serviciului de intervenție rapidă, prin suplimentarea personalului și a autoturismelor necesare. Avem, așadar, planuri mari pentru anul ce vine și suntem convinși că vom reuși să le îndeplinim. Alin Metesan: Cum ati aflat de aplicatia In Afaceri si ce impresie v-a lasat? Madalina Gatea: Alin, eu am aflat despre această aplicație direct de la tine, în cadrul unei întâlniri de business networking și pot spune că m-a impresionat dorința ta de a ajuta antreprenorii să își promoveze afacerile într-un mediu sigur și oportun. Te felicit pe această cale și îți doresc mult succes pe mai departe! Așadar, dacă și tu ai un business de care ești mândru și pe care vrei să-l faci cunoscut, alege să postezi un anunț de promovare pe platforma dedicate tuturor antreprenorilor. E mai simplu decât crezi să fii personajul principal al rubricii “Interviuri cu Antreprenorii”. Nu rata ocazia, noi abia așteptăm să te promovăm și să te invităm la o discuție între antreprenori.

11 decembrie

11 decembrie, 2020

Rezultate pe pagina
24
1 - 24 din 54
In Afaceri

inAfaceri.ro