Parcuri Fotovoltaice - Fondul pentru modernizare in Romania
19222
🎥 Accesează prezentarea video
🔎 Verifică GRATUIT eligibilitatea pentru finanțare
✅ Descarcă Oferta de Consultanţă
❗️ Contactează-ne!
📥 nicoleta.joc@inafaceri.ro /📞 0722 155 514
📥ioana.guruta@inafaceri.ro/📞 0731 280 333
📥karla.teodora@inafaceri.ro/📞 0723 131 131
Descarca aplicatia noastra mobila IOS/Android pentru a fi la curent cu evolutia Programelor de Finantare aici sau alatura-te comunitatii noastre!
FONDUL PENTRU MODERNIZARE ÎN ROMÂNIA
Programul-cheie 1: Surse regenerabile de energie și stocarea energiei
Sprijinirea investiţiilor în noi capacităţi de producere a energiei electrice produsă din surse regenerabile
Perioada de depunere
25 aprilie 2024, ora 09:00 - 23 iulie 2024, ora 17:00
Beneficiari eligibili
Pentru proiectele de tip A: Societăţile(microîntreprinderi, întreprinderi mici, mijlocii și întreprinderi mari, inclusiv întreprinderi nou înființate)/regiile autonome legal constituite și înregistrate la ONRC în România,
Cuantumul finanțării și valoarea maximă a acesteia
Pentru evitarea riscurilor unor practici neconcurențiale (înțelegeri de cartel), valoarea ajutorului de stat solicitat pe MW instalat se va încadra în următoarele plafoane maxime:
Energie eoliană
➢700.000 Euro/MW – pentru toate capacitățile
Energie solară
➢450.000 Euro/MW – pentru capacitățile instalate de până la 5 MW (inclusiv)
➢360.000 Euro/MW – pentru capacitățile instalate de peste 5 MW
Energie hidro
➢1.805.000 Euro/MW – pentru toate capacitățile
Acțiuni finanțabile
- Realizarea capacităţilor noi de producere energie electrică din surse eoliene
- Realizarea capacităţilor noi de producere energie electrică din surse solare (sub 5 MW inclusiv)
- Realizarea capacităţilor noi de producere energie electrică din surse solare (peste 5 MW)
- Realizarea capacităţilor noi de producere de energie electrică din surse hidro
Valoarea maximă a ajutorului de stat care poate fi acordat în cadrul acestui apel, în baza Regulamentului (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea art. 107 şi 108 din tratat, cu modificările și completările ulterioare este de 20 milioane euro pe întreprindere, pe proiect de investiții.
Activități eligibile
- Achiziţionarea de instalaţii/echipamente noi pentru construirea de capacități noi de producție a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană, solară sau hidro;
- Construcţii care fac obiectul proiectului de producere a energiei electrice din surse regenerabile de energie eoliană, solară sau hidro.
Cheltuieli neeligibile
- cheltuieli aferente contribuției în natură
- cheltuieli cu amortizarea
- cheltuieli cu obținerea terenurilor
- cheltuieli de leasing
- cheltuieli cu închirierea, altele decât cele prevăzute la cheltuielile generale de administrație
- cheltuieli cu achiziția de mijloace de transport
- cheltuieli generale de administrație
- cheltuieli pentru comisioane, cote, taxe
- cheltuieli cu achiziția imobilelor deja construite
- taxa pe valoarea adaugată (TVA)
- dobânda debitoare
- alte comisioane aferente creditelor
- achiziţia de echipamente second-hand
- amenzi, penalităţi, cheltuieli de judecată și arbitraj
- costurile pentru operarea obiectivelor de investiţii
- cheltuielile efectuate pentru obiective de investiţii executate în regie proprie
- cheltuieli cu branșamentul (conectarea la stația de transformare)
- cheltuielile cu lucrările pregătitoare, cum ar fi obținerea avizelor și autorizațiilor, realizarea studiilor de fezabilitate (și a studiilor tehnice stabilite de standarde şi normative pentru pregătirea proiectului).
- alte cheltuieli cu caracter general (ex. publicitate, informare, audit financiar, managementul proiectului).
Documente necesare
- Actul constitutiv, Actul de înființare/Statutul, sau documente echivalente cu traducere autorizată;
- Certificatul constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerţului, care se va depune până cel târziu în etapa de contractare;
- Solicitantul va completa Anexa 3.e - Declaraţia privind tipul întreprinderii (din care să reiasă încadrarea într-o anumită categorie).
- Declarația privind neîncadrarea în categoria ,,întreprindere în dificultate” (Anexa 6)
- Declaraţia privind conformitatea cu ajutorul de stat (Anexa 3.c).
- Declaraţia privind conflictul de interese (Anexa 3.d)
- Decizia de înfiinţare a UIP/echipei de proiect pentru solicitant și CV-urile membrilor UIP/echipei de proiect și fişele de post;
- Bilanțul contabil auditat (pentru ultimii 3 ani), contul de profit și pierdere;
- Hotărârea AGA / CA / Asociaților/Asociatului Unic al societăţii privind asigurarea cofinanţării proiectului şi acoperirea contravalorii cheltuielilor altele decât cele eligibile
- Declaraţia de angajament a solicitantului (Anexa 3b)
- Anexa 1.a (Conformitatea cu regulile de exceptare de la notificare a ajutorului de stat);
- Copie CI administrator;
- Plan de informare și publicitate;
- Plan de amplasament pentru imobilele pe care se propune a se realiza investiţia în cadrul proiectului (la depunerea Ofertei/ Cererii de finanțare);
- Aviz Tehnic de Racordare (ATR);
- Studiu de fezabilitate;
- Facturile de electricitate, pe 12 luni consecutive din perioada 2020-2022;
- Extras de carte funciară care să probeze că imobilele (teren și/sau clădiri) sunt libere de orice sarcini;
- Orice document/înscris care atestă dreptul de folosință (ex: act de proprietate / contract de concesiune/superficie, etc.) valabil cel puţin 5 ani.
NOTĂ:
În cazul proiectelor ce vor fi amplasate pe terenuri agricole din extravilan, solicitanții vor prezenta la depunerea ofertei/cererii de finanțare documente doveditoare privind clasa de calitate/fertilitate a terenului (clasa III, IV sau V).