Programul Regional Sud-Muntenia 2021-2027 50.000 – 200.000 euro

11447

Descrierea finanțării

🔎 Verifică GRATUIT eligibilitatea pentru finanțare


Descarcă Oferta de Consultanță


❗️ Contactează-ne!

📥 nicoleta.joc@inafaceri.ro /📞 0722 155 514

📥ioana.guruta@inafaceri.ro/📞 0731 280 333

📥karla.teodora@inafaceri.ro/📞 0723 131 131

Descarca aplicatia noastra mobila IOS/Android pentru a fi la curent cu evolutia Programelor de Finantare aici sau alatura-te comunitatii noastre!


START depuneri

15 martie 2024, ora 08:00 - 14 iunie 2024, ora 12:00


Solicitanti eligibili

  • Microintreprinderi
  • Intreprinderi mici 

Intreprinderile trebuie sa fie non agricole din mediul rural si din mediul urban (inclusiv din satele apartinatoare acestora)


Valoarea finanțării

Valoare minima – 50.000 euro

Valoare maxima- 200.000 euro


Cuantumul finantarii acordate si rata de cofinantare

Rata finantarii: 90% din valoarea cheltuielilor eligible

Rata cofinantare: 10% din valoarea cheltuielilor eligibile


Cheltuieli eligibile

Categoriile de cheltuieli eligibile, finanțabile prin ajutorul de minimis în cadrul prezentului apel de proiecte sunt:

➢Cheltuieli cu lucrări de construire, extindere spaţii de producție/prestare de servicii.

➢Cheltuieli cu echipamente, dotări

➢Cheltuieli cu active necorporale

➢Cheltuieli cu serviciile.


Pentru a fi eligibile, activele necorporale trebuie să îndeplinească următoarele condiţii cumulative:

(i) să fie utilizate exclusiv în cadrul unităţii care primeşte ajutorul;

(ii) să fie amortizabile;

(iii) să fie achiziţionate în condiţiile pieţei de la terţi care nu au legături cu beneficiarul ajutorului.

Pentru priectele care prevăd lucrări de construcții ale căror documentații tehnico-economice sunt întocmite în conformitate cu prevederile H.G. nr. 907/2016, cheltuielile vor respecta structura devizului general, după cum urmează:


CAP. 1 Cheltuieli pentru obţinerea şi amenajarea terenului

1.2 Amenajarea terenului

Se includ cheltuielile efectuate la începutul lucrărilor pentru pregătirea amplasamentului şi care constau în: demolări, demontări, dezafectări, defrişări, colectare, sortare şi transport la depozitele autorizate al deşeurilor rezultate, sistematizări pe verticală, accesuri/ drumuri/ alei/ parcări/ drenuri/ rigole/ canale de scurgere, ziduri de sprijin, drenaje, epuizmente (exclusiv cele aferente realizării lucrărilor pentru investiţia de bază), devieri de cursuri de apă, lucrări pentru pregătirea amplasamentului.

1.3 Amenajări pentru protecţia mediului şi aducerea la starea iniţială

Se includ cheltuielile efectuate pentru lucrări şi acţiuni de protecţia mediului și de aducere la starea inițială.

1.4 Cheltuieli pentru relocarea/protecţia utilităţilor (devieri reţele de utilităţi din amplasament)

Cheltuielile pentru asigurarea devierii/protectiei utilităților.


CAP. 2 Cheltuieli pentru asigurarea utilităţilor necesare obiectivului de investiţii

Cheltuielile pentru asigurarea utilităților trebuie să se refere strict la cheltuieli necesare pentru funcționarea obiectivului de investițe din cererea de finanțare.


CAP.3 Cheltuieli pentru proiectare şi asistenţă tehnică

3.6. Organizarea procedurilor de achiziție

Se includ cheltuielile efectuate, după caz, pentru serviciile de consultanţă/asistenţă juridică în scopul elaborării documentaţiei de atribuire şi/sau aplicării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică.

3.7. Consultanţă

3.7.1. Managementul de proiect pentru obiectivul de investiţii, inclusiv cheltuielile pentru elaborarea cererii de finanțare și a planului de afaceri. 3.7.2. Auditul financiar


CAP. 4 Cheltuieli pentru investiţia de bază

4.1. Construcţii şi instalaţii

Cuprinde cheltuielile aferente execuţiei tuturor obiectelor cuprinse în obiectivul de investiţie (cheltuielile aferente activităților prevăzute la punctul 5.2.2 din ghid).

Proiectantul va delimita obiectele de construcţii din cadrul obiectivului de investiţii şi va nominaliza cheltuielile pe fiecare obiect. Cheltuielile aferente fiecărui obiect de construcţie se regăsesc în devizul pe obiect.

4.2. Montaj utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale Cuprinde cheltuielile aferente montajului utilajelor tehnologice şi al utilajelor incluse în instalaţiile funcţionale, inclusiv reţelele aferente necesare funcţionării acestora.

4.3. Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj Cuprinde cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor tehnologice, precum şi a celor incluse în instalaţiile funcţionale.

4.4. Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care nu necesită montaj şi echipamente de transport Cuprinde cheltuielile pentru achiziţionarea utilajelor şi echipamentelor care nu necesită montaj, precum şi a echipamentelor de transport, inclusiv tehnologic.

4.5. Dotări

Se cuprind cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria mijloacelor fixe, sunt necesare implementarii proiectului şi respectă prevederile contractului de finanţare. Sunt eligibile cheltuielile pentru procurarea de bunuri care, conform legii, intră în categoria obiectelor de inventar, cu obligativitatea mentinerii acestora pe toata perioada de durabilitate a proiectului.

4.6. Active necorporale

Cuprinde investiții în brevete, licenţe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi şi active similare; investiţii în realizarea de instrumente de comercializare on-line.


CAP. 5 Alte cheltuieli

5.1. Organizare de şantier

Se cuprind cheltuielile estimate ca fiind necesare în vederea creării condiţiilor de desfăşurare a activităţii de construcţii-montaj.

5.1.1 Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier

În această secțiune se cuprind cheltuielile aferente realizarii unor constructii provizorii sau amenajări la construcții existente:

✓Lucrări de constructii provizorii de vestiare, barăci, spații de lucru pentru personalul din șantier, grupuri sanitare, împrejmuiri, pichete de incendiu.

✓Construiri provizorii de rampe de spălare auto, depozite pentru materiale, fundaţii pentru macarale, platfome tehnologice, reţele electrice de iluminat şi forţă, căi de acces, branşamente/racorduri la utilităţi, amplasare panouri de prezentare.

✓Cheltuielile de desfiinţare a organizării de şantier, inclusiv cheltuielile necesare readucerii terenurilor ocupate la starea lor inițială la terminarea executiei lucrărilor (cu excepția celor prevăzute la categora 1.3 de mai sus).

5.1.2 Cheltuieli conexe organizarii de santier

În această categorie se cuprind cheltuieli pentru:

✓închirierierea de vestiare/baraci/ spatii de lucru pentru personalul din șantier, grupuri sanitare, obţinerea autorizaţiei de construire/desfiinţare aferente lucrărilor de organizare de şantier, taxe de amplasament, închirieri semne de circulaţie, contractele de asistenţă cu poliţia rutieră, contract temporar cu furnizorul de energie electrică, cu unităţi de salubrizare, taxe depozit ecologic, costul energiei electrice şi al apei consumate în incinta organizării de şantier pe durata de execuţie a lucrărilor, paza santierului, chirii pentru ocuparea temporară a domeniului public, costul energiei electrice şi al apei consumate în incinta organizării de şantier pe durata de execuţie a lucrărilor.

5.2. Comisioane, cote, taxe, costul creditului

În această categorie se cuprind cheltuieli pentru:

- cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii, calculată potrivit prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată;

- cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii, calculată potrivit prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;

- cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor - CSC, în aplicarea prevederilor Legii nr. 215/1997 privind Casa Socială a Constructorilor;

- taxe pentru eliberarea certificatului de urbanism și a autorizaţiei de construire/ desfiinţare/ organizare de șantier.

ATENȚIE!

Cheltuielile legate de costul creditului nu sunt eligibile.

5.3 Cheltuieli diverse şi neprevăzute

Se consideră eligibile dacă vor fi detaliate corespunzător prin documente justificative şi doar în limita a 10% din valoarea cheltuielilor eligibile cuprinse la subcapitolele 1.2 - Amenajare teren, 1.3 - Amenajare pentru protecția mediului,1.4 - Relocare utilități, 2 – Asigurarea utilitatilor necesare, 4 - Cheltuieli pentru investiția de bază.

Cheltuielile diverse şi neprevăzute vor fi folosite în conformitate cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice ce face referire la modificările contractuale apărute în timpul execuţiei

5.4 Cheltuieli pentru informare și publicitate

Activitățile obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului vor fi în conformitate cu prevederile contractului de finanţare și cu prevederile Ghidului de Identitate Vizuală.

Pentru îndeplinirea obligațiilor privind comunicarea și vizibilitatea, beneficiarii vor respecta prevederile din Ghidul de Identitate Vizuală PRSM 2021-2027 care va fi pus la dispoziție, în format electronic pe site-ul dedicat programului (2021-2027.adrmuntenia.ro).

Beneficiarii sunt obligați să utilizeze, pentru toate materialele de comunicare și vizibilitate realizate în cadrul proiectelor finanțate prin PR Sud-Muntenia 2021-2027, indicațiile tehnice din Ghidul de Identitate Vizuală.


CAP. 6 Cheltuieli pentru probe tehnologice și teste

6.1 Pregătirea personalului de exploatare - instruirea personalului care va utiliza produsele implementate/achiziționate și cel care va asigura mentenanță

6.2 Probe tehnologice și teste.

În cazul contractelor de furnizare de echipamente/ utilaje/ dotări (care cuprind: utilaje care necesită montaj, dotări şi echipamente cu şi fără montaj), cheltuielile aferente acestora se vor încadra în bugetul proiectului, în categoria de cheltuieli „Cheltuieli cu echipamente, dotări”. În sistemul MySMIS2021+ aceste cheltuieli vor fi încadrate în „Subcategorie_NUME SMIS – 4.5 Dotări”.

În cazul contractelor de prestări servicii, cheltuielile aferente acestora se vor încadra în bugetul proiectului în categoria „Servicii”. În sistemul MySMIS2021+ aceste cheltuieli vor fi încadrate în „Categorie_NUME SMIS – Servicii”.

Este eligibilă taxa pe valoarea adăugată nedeductibilă potrivit legislației naționale în domeniul fiscal şi nerecuperabilă, conform prevederilor art. 64 din Regulamentul (UE) nr. 1060/2021, aferentă cheltuielilor eligibile.

TVA declarată în cadrul operațiunii a fi eligibilă pentru finanțare din fonduri europene nu a fost și nu va fi solicitată la rambursare conform legislației naționale în domeniul fiscal, pentru a respecta prevederile Regulamentului (UE, Euratom) 2018/1046 al Parlamentului European și al Consiliului din 18 iulie 2018 privind normele financiare aplicabile bugetului general al Uniunii, de modificare a Regulamentelor (UE) nr.1296/2013, (UE) nr.1301/2013, (UE) nr.1303/2013, (UE) nr.1304/2013, (UE) nr.1309/2013, (UE) nr.1316/2013, (UE) nr.223/2014, (UE) nr.283/2014 și a Deciziei nr.541/2014 și de abrogare a Regulamentului (UE, Euratom) nr.966/2012, cu modificările și completările ulterioare, în ceea ce privește evitarea dublei-finanțări.

Eligibilitatea unei activități nu este echivalentă cu eligibilitatea cheltuielilor efectuate pentru realizarea acelei activități.


Cheltuieli neeligibile

a) Cheltuielile prevăzute la art. 10 din HG. nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiar în cadrul operațiunilor finanțate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune și Fondul pentru o tranziție justă, respectiv:

•cheltuielile prevazute la art. 64 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;

•cheltuielile efectuate in sprijinul relocarii potrivit art. 66 din Regulamentul (UE) 2021/1.060;

•cheltuieli excluse de la finanțare potrivit art.9 din Regulamentul (UE) 2021/1056

b) achiziţionarea de terenuri şi/sau construcţii;

c) costurile operaţionale, de funcţionare şi întreţinere;

d) costuri administrative: costuri de management care nu pot fi asociate producţiei ori vânzării; chiriile şi reparaţii ale imobilizărilor de interes general în administraţie; energie, combustibil şi alte consumuri similare; cheltuieli administrativ-gospodăreşti; alte cheltuieli generale de administraţie;

e) costuri de personal;

f) cheltuieli financiare, respectiv prime de asigurare, taxe, comisioane, rate şi dobânzi aferente creditelor;

g) contribuţia în natură;

h) amortizarea;

i) cheltuielile cu leasingul;

j) cheltuielile cu achiziţionarea autovehiculelor şi a mijloacelor de transport, aşa cum sunt ele clasificate în subgrupa 2.3 „Mijloace de transport“ menţionată în anexa la Hotărârea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea şi duratele normale de funcţionare a mijloacelor fixe, cu modificările ulterioare, indiferent de domeniul de activitate al solicitantului ori de domeniul de activitate în care se doreşte realizarea investiţiei propuse prin proiect, cu excepţia clasei 2.3.6 „Utilaje şi instalaţii de transportat şi ridicat“;

k) cheltuielile efectuate înainte de data depunerii cererii de finanţare, cu excepţia celor referitoare la consultanță;

l) cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică, cu excepția celor prevăzute la subcap 3.6, 3.7.1 și 3.7.2 din devizul general;

m) cheltuieli aferente marjei de buget 25% din (1.2 + 1.3 + 1.4 + 2 + 3.1 + 3.2 + 3.3 + 3.5 + 3.7 + 3.8 + 4 + 5.1.1);

n) cheltuieli pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de preț;

o) cheltuielile efectuate pentru investițiile care propun lucrări pentru care nu este necesară autorizația de construire.

De asemenea, nu sunt eligibile cheltuielile excluse de la finanțare potrivit art. 7 alin. (1), (4) și (5) din Regulamentul (UE) 2021/1058.


Descarcă Grila de evaluare tehnică și financiară

Descarcă Lista codurilor CAEN eligibile

Descarcă Ghidul Solicitantului


Date de contact

Sună un consultant

0723131131

Aplică aici

Eşti interesat de această finanţare?

Termenii si Conditiile
Apelează