Exemplu de proiect pentru cei care intentionati sa aplicati la Fonduri Europene

31 octombrie, 2023

1404

Pentru ca principiile Informare, Transparenta, Predictibilitate sunt foarte importante pentru noi, va prezentam in continuare principalele documente la care lucram, atunci cand pregatim pentru depunere, un proiect cu finantare din fonduri europene.


Un prim document este Grila de evaluare tehnico financiara prin care Solicitantul decide ce isi asuma prin proiect, astfel incat sa obtina punctajul maxim.


Spre exemplu, in grila de fata, pentru un punctaj maxim de 3 puncte, solicitantul isi asuma anagajarea a peste 5 noi angajati.


Fiecare criteriu si subcriteriu din aceasta grila trebuie temeinic justificat si bugetat, astfel incat sa fie punctat. Este important ca solicitantul sa isi asume obiective realizabile, pentru ca odata aprobat proiectul, va incepe sa curga obligativitatea de a indeplini si realiza tot ce si-a asumat prin proiect.


Justificarea indeplinirii acestor criterii si subcriterii se face in Planul de Afaceri.


PLAN DE AFACERI

Astfel, in continuare vom raspunde la intrebarea CARE SUNT ASPECTELE ABORDATE INTR-UN PLAN DE AFACERI PENTRU UN PROIECT CU FINANTARE DIN FONDURI EUROPENE?

  • Istoricul firmei
  • Date financiare
  • Activitati curente cu resurse umane si dotari existente
  • Experienta anterioara in derularea proiectelor
  • Misiunea, Viziunea si Strategia firmei
  • Obiectivele societatii pe termen scurt, mediu si lung
  • Justificarea încadrării domeniului de activitate pe care se realizeaza investitia, în domeniile de specializare inteligentă
  • si demonstrarea corelarii obiectivelor proiectului cu obiectivele strategice
  • Demonstrarea faptului ca proiectul se incadreaza in Strategia privind Tranziția Industrială în România si în Lanțurile Valorice Strategice Europene
  • Descrierea tuturor achizitiilor de bunuri si servicii, cu mentionarea specificatiilor tehnice si cu justificarea necesitatii pentru indeplinirea obiectivelor proiectului
  • Evidențierea caracterului inovativ al investiției si a efectelor la nivelul producției sau prestării de servicii, ca urmare a implementării soluției inovative.
  • Prezentarea fluxului tehnologic
  • Justificarea necesarului de personal pentru faza de operare a investiției
  • Detalierea activitatilor ce se vor realiza pentru implementarea proiectului
  • Descrierea detaliata a serviciului sau produsului ce va fi realizat in urma investitiei
  • Descrierea in detaliu a strategiei de marketing pentru promovarea serviciului sau produsului, cu grup tinta, dimensiunea pietei tinta, nevoile pietei, tendintele pietei, analiza potentialului de crestere a pietei, puncte tari, puncte slabe.
  • Realizarea calendarului activitatilor de promovare
  • Riscuri ce pot aparea in aplicarea strategiei de marketing si metode concrete de atenuare a lor.


ANALIZA SI PREVIZIUNEA FINANCIARA

  • Aceasta inseamna analiza situatiei actuale, respectiv bilantul pe ultimii doi ani si informatiile din contul de profit si pierdere si completarea acetor informatii in Macheta financiara.
  • In functie de datele din documentele anterior mentionate, se calculeaza daca intreprinderea este in dificultate sau nu. Desigur, pentru a fi eligibil, solicitantul nu trebuie să se încadreze în categoria întreprinderilor în dificultate.
  • Bugetul proiectului cuprinde echipamentele si serviciile ce urmeaza a fi achizitionate si se fundamenteaza pe 2 sau 3 oferte de pret, in functie de cerintele apelului, pentru fiecare echipament, utilaj, serviciu sau lucrare incluse in proiect. Trebuie temeinic justificata necesitatea fiecarei cheltuieli pentru realizarea investitiei.
  • Tot in macheta financiara se realizeaza proiectiile financiare ale proiectului pentru perioada de implementare si operare, rentabilitatea investitiei si se verifica sustenabilitatea financiara a investitiei.


Realizarea unui plan de Afaceri si a machetei financiare poate dura intre 2 si 4 saptamani, in functie de complexitatea proiectului.


Orice modificare in buget, legata de achizitii, numar de angajati si alte aspecte, implica modificari in toate celelalte documente ale proiectului (in Planul de Afaceri, Macheta Financiara, Cererea de Finantare).


CEREREA DE FINANTARE este un document esential al proiectului. Aceasta cuprinde informatii despre solicitant, despre obiectivele proiectului si indicatorii ce trebuie atinsi (cum ar fi cresterea productivitatii, cresterea numarului de angajati etc.). Cuprinde de asemenea rezultatele proiectului, achizitiile care se fac in cadrul proiectului, planul de achizitii, activitatile proiectului detaliate, resursele umane implicate, calendarul de activitati, respectarea principiilor orizontale s.a.m.d.


Toate celelalte documente ale proiectului sunt anexe la cererea de finantare.


Consideram ca pentru realizarea unui proiect foarte bun este necesar ca solicitantul sa se implice in toate etapele realizarii acestuia si sa ne furnizeze informatii actualizate, corecte si complete.


Pregatirea unui proiect pentru obtinerea de finantare din fonduri europene se realizeaza intr-o perioada cuprinsa intre 2 si 6 saptamani, in functie de complexitatea acestuia. 

Aplică aici

Eşti interesat de această finanţare?

Aplică acum!