Granturi AGRI-Food: Reguli de finalizare a proiectelor

06 decembrie, 2022

1002

Startupcafe relatează că Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat luni o instrucțiune în care le atrage atenția beneficiarilor de granturi și microgranturi de capital de lucru de câte 5.000-150.000 EUR de la Măsurile 1 și 2 din schema de finanțare Agri-Food, prin Ordonanța de urgență 61/2022, asupra procedurii pe care trebuie să o urmeze la finalizarea proiectelor.


Dacă la Măsura 1 - microgranturi de 5.000 de euro acordate de APIA - lucrurile sunt poate mai simple, la Măsura 2 - granturi de capital de lucru de câte 5.000-120.000 de euro, acordate de Ministerul Antreprenoriatului și Turismului - plățile au început de o lună și multe proiecte sunt încă în implementare.


Principalele precizări făcute de MIPE:

  • În anexa instrucțiunii apare reconcilierea contului de grant - o situație tabelară care trebuie să se reconcilieze cu raportul de progres generat de aplicația informatică de granituri IMM după încărcarea documentelor justificative. Reconcilierea se va încărca în aplicația de granturi IMM, pe lângă documentele justificative pentru cheltuieli.
  • Atenție la raportul de progres! Beneficiarii micrograntului de la Măsura 1 au la dispoziție 90 de zile, iar beneficiarii grantului de la Măsura 2 au termen 180 de zile de la data încasării ajutoarelor să încarce în sistemul electronic de granturi IMM rapoartele de progres.
  • La depunerea rapoartelor de progres, beneficiarii vor încărca -în modulul Raportare - contracte, facturi, ordine de plată pentru fiecare cheltuială.
  • La contracte, este suficientă încărcarea contractului cu un furnizor o singură dată, nu e nevoie să se încarce de fiecare dată contractul la fiecare factură care se încarcă de la acel furnizor.
  • Facturile fiscale trebuie să precizeze clar natura și cantitatea bunurilor furnizate și a serviciilor prestate.
  • Facturile se încarcă individual, însoțite de documente justificative de plată (ordine de plată / extrase de cont) aferente fiecărei facturi.
  • Facturile pro forma NU vor fi acceptate ca singur document justificativ al cheltuielii, este necesară prezentarea facturilor fiscale aferente cheltuielilor decontate.
  • Pe lângă documentele justificative, beneficiarii mai trebuie să încarce și alte documente, printre care și „dovada publicării anunțurilor de începere și de finalizare a proiectului finanțat de grant (valabil doar pentru granturile pentru capital de lucru în valoare de peste 10.000 EUR), conform specificațiilor din ghidul solicitantului”. De menționat că în Procedura de implementare a Măsurii 2 a schemei de ajutoare Agri-Food- granturi de capital de lucru de 5.000-120.000 EUR - nu apare acest prag de 10.000 de euro pentru obligativitatea publicării comunicatelor de presă. Aici trebuie menționat că, în acest program, cursul valutar utilizat este InforEuro din luna mai 2022, respectiv 1 euro = 4,9479 lei. Asta înseamnă că doar beneficiarii care au luat de la stat mai mult de 49.479 lei trebuie să publice anunțuri-mass media, conform acestei instrucțiuni. Pentru beneficiarii care v-ați publicat anunțurile mass-media pe StartupCafe.ro, dovada publicării se face cu un print screen (screen-shot) de pe comunicatul respectiv publicat pe site-ul nostru, în secțiunea Finanțări. Puteți folosi și modulul de căutare de pe StartupCafe, pentru a găsi ușor comunicatul dvs.

Cheltuielile trebuie să fie în legătură cu codul CAEN eligibil pentru care s-a primit grantul și să nu fie cheltuieli angajate înainte de 1 februarie 2020 și nici după termenul de implementare a proiectului (90 de zile la micrograntul de la Măsură 1, respectiv, 180 de zile la grantul de la Măsura 2). 


Descarcă de AICI Instrucțiunea 59/2022 privind procedura de finalizare a proiectelor Agri-Food...

Aplică aici

Eşti interesat de această finanţare?

Aplică acum!