Tot ce trebuie să știi dacă vrei să cumperi o afacere

19 octombrie, 2020

928

În momentul în care majoritatea oamenilor au în plan să deschidă o afacere, se gândesc să înceapă de la zero, dezvoltându-și propriile idei și construind compania. Însă, un astfel de start atrage după sine câteva dezavantaje, inclusiv dificultatea de a construi o bază de clienți, de a comercializa produsele, de a promova serviciile, de a angaja oameni și de a stabili afacerea pe piață, totul fără o experiență sau o reputație concretă. De aceea, una dintre soluțiile cele mai bune este cumpărarea unei afaceri. Varianta de față este mai puțin riscantă deoarece se va prelua o operațiune care deja generează fluxuri de numerar și profituri. Cumpărătorul se va bucura de o bază de clienți stabilită, reputație și angajați care sunt familiarizați cu toate aspectele afacerii. Oferă astfel oportunități multiple de dezvoltare. Însă un punct slab este că afacerile de vânzare sunt adesea mai costisitoare decât pornirea de la zero. Cu toate acestea, este mai ușor să se obțină finanțare decât să se cumpere o afacere existentă. Pentru achiziție, se pot folosi instrumente precum împrumuturile bancare, cât și fondurile nerambursabile. În momentul în care te-ai hotărât să achiziționezi o afacere în domeniul de activitate vizat, este foarte important să prospectezi piața și să discuți cu proprietarii de afaceri din industrie. Mulți dintre aceștia s-ar putea să nu fie de acord să iși vândă afacerile, însă dacă propunerea este ofertantă ar lua în considerare această opțiune. Indiferent dacă lucrezi prin intermediul unui broker sau de unul singur, cu siguranță vei vrea să formezi o „echipă de achiziții” puternică. Bancherul, contabilul și avocatul sunt consilierii esențiali pentru ceea ce se numește „due diligence”, ceea ce înseamnă revizuirea și verificarea tuturor informațiilor relevante despre afacerea de vânzare. Când se face diligența, vei ști exact ce cumperi și de la cine. De asemenea, trebuie să evaluezi reputația companiei și puterea relațiilor sale de afaceri. Indicat este ca în prealabil să se poarte o discuție cu clienții și furnizorii existenți despre relațiile lor cu afacerea. Dacă afacerea pare încă promițătoare după analiza preliminară, echipa de achiziții ar trebui să înceapă să examineze potențialele rentabilități ale companiei și prețul cerut. Indiferent de metoda abordată pentru a determina prețul echitabil de piață al afacerii, evaluarea bonității companiei ar trebui să ia cuprindă aspecte precum starea financiară a acesteia, istoricul câștigurilor sale, oportunitățile de creștere și activele. După ce s-au convenit detaliile tranzacției, se va semna un contract obligatoriu din punct de vedere juridic. Înainte va fi necesară semnarea unui acord de confidențialitate pentru a putea accesa informații importante. Diligența trebuie efectuată întotdeauna cu ajutorul avocatului, contabilului sau consilierului de afaceri și va trebui finalizată într-o perioadă de timp specificată. Sper că te-am ajutat cu informațiile necesare. Acum tot ce trebuie să faci este să găsești afacerea potrivită pentru tine!

Aplică aici

Eşti interesat de această finanţare?

Aplică acum!